Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Szykuje się duża transakcja na rynku terminali. Worldline przygotowuje się do sprzedaży części biznesu

To efekt porządków w portfolio produktowym, które firma rozpoczęła po serii przejęć

Worldline, jedna z największych na świecie firm z branży płatniczej, rozważa opcję sprzedaży biznesu terminalowego. Kupującym miałby być fundusz inwestycyjny Apollo Global Management. Wartość transakcji to 2,3 mld dolarów (obecnie około 9,3 mld zł). O możliwej transakcji donosi The Wall Street Journal, powołując się na swoje źródła. Decyzja o sprzedaży może zapaść w najbliższych dniach.

Przeczytajcie także: Najwięksi operatorzy terminali płatniczych na polskim rynku

Działanie Worldline ma być podyktowane porządkami w portfolio firmy, które rozpoczęły się jeszcze w 2020 roku. Wywodząca się z Europy firma, po przejęciu kilka lat temu producenta terminali Ingenico, stała się ważnym graczem na rynku dostawców sprzętu. Biznes ten coraz mocniej odczuwa azjatycką konkurencję, a Worldline chce przesuwać swoje interesy w kierunku rozwiązań chmurowych. Problemy segmentu terminalowego miała nasilić pandemia, która uderzyła w handel detaliczny. Ten ostatni może jednak wrócić na ścieżkę rozwoju, co pozwoliłoby w dłuższej perspektywie zarobić Apollo Global Management.

Przeczytajcie także: Uniqa automatycznie wyceni szkody osobowe

Firma Worldline, który działa na ponad 50 rynkach, w Polsce może być kojarzona m.in. za sprawą swojej marki SIX Payment Services, operatora terminali płatniczych. We wrześniu 2021 roku okazało się, że ten szyld przestanie istnieć, bo Worldline ujednolica swoje brandy – w ramach wspomnianych już porządków w portfolio. Zaznaczano wówczas, że marka Ingenico pozostanie na rynku.

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies