Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Dwa nowe scenariusze ataków na klientów banków. Ostrzegają Santander i Ministerstwo Finansów

W obu przypadkach celem ataków jest przejęcie danych i kradzież pieniędzy z rachunków internetowych

Instytucje finansowe ostrzegają przed nowymi scenariuszami ataków na klientów banków, jakie w ostatnim czasie zaczęły być wykorzystywane przez cyberprzestępców. Santander donosi o zidentyfikowaniu SMS-ów, w których pojawia się informacja dotycząca rzekomego przelewu do odebrania. Rozsyłane na masową skalę wiadomości tego typu zawierają link, który ma prowadzić na stronę systemu Blik. Strona jest fałszywa. Ofiara kuszona wizją odebrania pieniędzy jest zachęcana do wybrania swojego banku i podania danych, takich jak login i hasło do rachunku, kody autoryzacyjne, dane kart płatniczych czy kody Blik.

Przeczytajcie także: Rośnie sieć automatów paczkowych Orlenu

Z kolei Ministerstwo Finansów ostrzega przed korespondencją, której nadawcą ma być "Zespół viaTOLL". Odbiorcy takich e-maili nakłaniani są do płatności w ramach umowy w systemie viaTOLL. Są odsyłani do fałszywej strony www, na której wyłudzane są dane. Resort przypomina, że świadczenie usługi viaTOLL zostało zakończone we wrześniu 2021 roku – ten system jest już nieaktywny. Obecnie płatności na państwowych autostradach obsługiwane są przez system e-TOLL.

Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa zmienia zasady finansowania terminali

Jak się chronić przed tego rodzaju atakami? Przede wszystkim nie należy logować się na stronach internetowych otwartych w wyniku kliknięcia w linki otrzymane od nieznanych nadawców. Należy też czytać uważnie wiadomości i adresy, na które jest się przenoszonym. A w razie wątpliwości najlepiej skontaktować się z bankiem lub instytucją, która ma być nadawcą komunikatu. Pytań nie należy zadawać tą samą drogą, którą otrzymało się wiadomość, a więc najlepiej skorzystać z call center albo czatu w aplikacji mobilnej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies