Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
Niecodzienna sytuacja klientów ZEN. Z dnia na dzień stracili dotychczasowe numery rachunków płatniczych

Przedstawiciele spółki wyjaśniają, że zmiana numerów to efekt decyzji Aliora, który nagle postanowił zakończyć współpracę z ZEN

Czytelnicy cashless.pl, będący jednocześnie klientami polskiego fintechu ZEN, donoszą o niecodziennej sytuacji, jaka ich spotkała. Kilka dni temu dowiedzieli się, że z dnia na dzień zmienią się numery ich rachunków płatniczych w złotych. – 25 stycznia o godz. 15.50 dostałem maila, że zmieniają numery IBAN dla przelewów w złotych. Wiecie kiedy zmienili? Tego samego dnia – 25 stycznia. I dali 3 dni – do 28 stycznia, na zrobienie ostatnich przelewów na stare numery. Współczuję, jeśli ktoś dostaje tam wynagrodzenia – napisał jeden z czytelników cashless.pl.

Przeczytajcie także: Zonda i ZEN nawiązały współpracę

Informację tę potwierdziło biuro prasowe ZEN. Z przekazanych przez nie informacji wynika, że dotychczasowy partner spółki – Alior Bank, w trybie nagłym zrezygnował ze współpracy z fintechem. Przyczyny takiej decyzji jak dotąd nie są znane. – Przez wzgląd na szacunek do naszego byłego partnera nie będziemy komentować tego ruchu. W tym momencie skupiamy się na tym, by zminimalizować negatywne skutki decyzji naszego partnera dla klientów. Wszyscy otrzymali odpowiednie komunikaty drogą mejlową, SMS-ową lub telefoniczną, wszyscy mogą już korzystać z rachunków z polskimi numerami oferowanymi dzięki współpracy z BNP Paribas – powiedział serwisowi cashless.pl Dawid Rożek, założyciel i prezes ZEN.COM.

O przyczyny zaistniałej sytuacji zapytałem biuro prasowe Aliora. Jak tylko otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten bądź napiszę nowy tekst.

Przeczytajcie także: ZEN ma nową ofertę dla e-commerce

Natomiast przedstawiciele ZEN przypominają klientom, że w obecnej sytuacji powinni wszystkim swoim kontrahentom przekazać nowy numer rachunku dla przelewów w złotych. Jeśli transakcje zostaną zlecone na poprzedni numer konta – nie zostaną zrealizowane. Pieniądze powinny wrócić na rachunek nadawcy takiego przelewu.

W informacji skierowanej do klientów ZEN pisze też, że nowy numer jest już dostępny w szczegółach konta ZEN. Dostępne są dwie ścieżki dalszego postępowania. Użytkownik może samodzielnie przekazać informację o nowym numerze rachunku w złotych do pracodawcy, kontrahenta lub innego zainteresowanego podmiotu. W ramach ZEN Care konsultanci mogą również wesprzeć użytkownika, biorąc na siebie tę procedurę i samodzielnie kontaktując się z pracodawcą, kontrahentami lub innymi osobami wskazanymi przez klienta i na jego wniosek.

AKTUALIZACJA

W poniedziałek, 31 stycznia, otrzymałem odpowiedź biura prasowego Aliora na pytanie o zaistniałą sytuację. Niestety, odpowiedź niewiele wnosi do sprawy. Oto ona: "Z uwagi na tajemnicę bankową nie możemy ujawniać szczegółowych informacji na temat współpracy z naszymi partnerami i klientami. Jednocześnie zapewniamy, że ze starannością i rzetelnością przestrzegamy wszelkich terminów i postanowień, jakimi jesteśmy związani na podstawie umów z podmiotami zewnętrznymi".

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies