Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Niemal co dziesiąta transakcja zbliżeniowa w Polsce realizowana jest mobilnie. Nowe dane cashless.pl

Z najnowszych danych cashless.pl wynika, że w II kw. bieżącego roku co najmniej 8,7 proc. wszystkich płatności zbliżeniowych zrealizowano smartfonami lub smartwatchami

W serwisie cashless.pl regularnie donosimy Wam, jak rośnie popularność zbliżeniowych płatności mobilnych, a więc takich jak np. Apple Pay czy Google Pay. Wiemy to na podstawie uzyskanych w bankach danych dotyczących liczby kart dodanych do cyfrowych portfeli czy też liczby przeprowadzanych za ich pomocą płatności w sklepach stacjonarnych. Jednak prawdziwą skalę zainteresowania korzystaniem z tego rodzaju rozwiązań pokazuje dopiero porównanie transakcji mobilnych do płatności zbliżeniowych realizowanych kartami.

Przeczytajcie także: W ciągu roku liczba płatności mobilnych podwoiła się

Jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego, w II kw. bieżącego roku (to najświeższe dane, statystyki za III kw. powinny być znane w grudniu) klienci banków z Polski zrealizowali 1,595 mld płatności zbliżeniowych. Natomiast z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w tym samym czasie za pomocą zbliżeniowych płatności mobilnych zrealizowano w sklepach i punktach usługowych 138,9 mln płatności.

Dzięki temu wiadomo więc, że procentowy udział płatności mobilnych w całości wolumenu transakcji zbliżeniowych wyniósł w II kw. 2021 r. 8,7 proc. To o 0,8 pkt. procentowego więcej niż w I kw. 2021 r. oraz o 3,5 pkt. proc. więcej niż w II kw. 2020 r.

Przeczytajcie także: Już wkrótce premiera raportu na temat insurtechu w Polsce

W tym miejscu trzeba zrobić zastrzeżenie, że faktycznie płatności mobilnych było jeszcze więcej niż pokazujemy w tabeli. Niedoszacowanie wynika z faktu, że wiele banków, w tym dwa duże (PKO BP i ING), nie pokazują statystyk dotyczących transakcyjności użytkowników portfeli cyfrowych takich jak Apple Pay czy Google Pay.

Wydaje się, że w III kw. bieżącego roku wskaźnik świadczący o popularności zbliżeniowych płatności mobilnych jeszcze wzrośnie. Świadczyć o tym może duży przyrost transakcji mobilnych zrealizowanych przez klientów banków, a analizowanych przez cashless.pl – 172,9 mln. Wskaźnik będzie można policzyć, gdy NBP poda swoje statystyki dotyczące rynku kart w okresie lipiec-sierpień 2021 r.


Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies