Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności za bilety to nowa funkcja w apce Provema. Czy Polacy polubią tzw. super aplikacje?

Wcześniej w aplikacji katowickiej Provemy znalazły się już m.in. płatności za parkowanie, faktury i rachunki, możliwość zakupu ubezpieczenia czy nadawania paczek

W marketach App Store oraz Google Play pojawiła się aktualizacja aplikacji Provema, która zawiera nową funkcję. Teraz można w niej kupić bilety komunikacji publicznej. Usługa została wprowadzona przy współpracy z firmą Mobile Traffic Data, która jest operatorem apki moBiLET. Provema nawiązała relacje z MTD już wcześniej, wprowadzając do swojej apki płatności za postój w strefach parkowania w centrach miast. Już wtedy wiadomo było, że Provema chce dodać także płatności za bilety, bo odpowiednia pozycja pojawiła się w menu aplikacji. Do teraz nie była ona jednak aktywna.

Przeczytajcie także: Nowa funkcja w aplikacji Getinu

Provema to katowicka spółka działająca m.in. na rynku pożyczkowym. Od niedawna buduje też swoją aplikację mobilną, zaliczaną do kategorii tzw. super aplikacji. Tego rodzaju apki charakteryzują się oferowaniem wielu różnych funkcji. Aplikacja Provema umożliwia więc, oprócz płatności za bilety i parkingi, także płatności za rachunki i faktury, zakup ubezpieczeń, nadawanie przesyłek do paczkomatów Inpost, zaciąganie pożyczek, zakup gier, doładowania do serwisów streamingowych, itd. Z apką można powiązać też kartę, którą z kolei można dodać do Apple Pay lub Google Pay.

Super aplikacje cieszą się dużą popularnością szczególnie w Azji. Ale i w Polsce takich rozwiązań przybywa. W tym kierunku rozwijają się na przykład mPay czy SkyCash. Również aplikacje niektórych, działających w Polsce banków, dzięki uzupełnianiu ich o tzw. wartości dodane, wędrują w kierunku super aplikacji. Jeżeli ich twórcy dobrze odczytują potrzeby klientów, świadczyć to może o tym, że użytkownicy smartfonów nie chcą mieć różnych aplikacji do wielu usług, tylko wolą dużą częścią z nich zarządzać w jednej apce.

Przeczytajcie także: SkyCash rezygnuje ze współpracy z BZ WBK (dziś Santander)

Co ciekawe jedną z najpopularniejszych funkcji dodawanych przez operatorów aplikacji są właśnie płatności za parkowanie i bilety miejskie. Najczęściej współpracują oni z podmiotami zewnętrznymi, przede wszystkim z firmą MTD, której usługi można znaleźć m.in. w bankowości mobilnej PKO BP, Santandera, Millennium, BNP Paribas, Aliora czy ING.

Pionierem w tym obszarze był jednak SkyCash, który już wiele lat temu współpracował z Santanderem. Później zmienił strategię i wycofał swoje usługi z apki hiszpańskiego banku. Wygląda na to, że uznał to za błąd, bo od niedawna znów współpracuje z bankiem – tym razem z Pekao. Z kolei w aplikacji Getinu można znaleźć płatności za parkowanie, oferowana we współpracy z mPay.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies