Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Chcą odczarować zdecentralizowane finanse. Fundacja Fintech Poland opublikowała raport na temat defi

Defi to nowy rynek usług finansowych opartych o sieci blockchain. Zdaniem Fintech Poland zyskuje na popularności tak szybko, że nie można już go dłużej ignorować

Fundacja Fintech Poland opublikowała raport pt. "DeFi – zrozumieć zdecentralizowane finanse" (defi to skrót od angielskiego określenia decentralised finance czyli zdecentralizowane finanse). Premiera dokumentu miała miejsce podczas odbywającego się w ubiegłym tygodniu w Poznaniu kongresu Impact 2021. Natomiast serwis cashless.pl objął raport patronatem medialnym.

Przeczytajcie także: Nowe otwarcie w kategorii cyfrowych pieniędzy

Jak piszą autorzy raportu, zdecentralizowane finanse, określane skrótem defi, to zupełnie nowy obszar rynku usług finansowych opartych o sieci blockchain. Tak szybko zyskuje na popularności, że tradycyjne instytucje nie mogą już dalej chować głowy w piasek i udawać, że tego nie widzą. Dla przykładu już 14 proc. dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych posiada kryptoaktywa, a na całym świecie korzysta z nich 330 mln ludzi. Kapitalizacja całego rynku kryptowalut ma już przekraczać 2 biliony dolarów.

Przeczytajcie także: Santander likwiduje fintech PagoFX

Jakie usługi kategoryzowane jako defi są dostępne na świecie? Jakie instytucje rozwijają tego typu instrumenty? Kto rozwija i inwestuje w usługi oparte na sieciach blockchain? Dlaczego tematem tym powinni zainteresować się bankowcy, ubezpieczeniowcy i inni specjaliści z sektora finansowego? To tylko część pytań, na które odpowiadają autorzy raportu "DeFi – zrozumieć zdecentralizowane finanse". Dokument można pobrać bezpłatnie na stronie fundacji Fintech Poland.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies