Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
PKO TFI z weryfikacją tożsamości klientów online. Instytucja wdrożyła mojeID

Z pomocą mojeID klienci PKO TFI mogą np. zaktualizować zdalnie dane kontaktowe

KIR poinformował o rozszerzeniu sieci akceptacji mojeID, czyli systemu do zdalnego potwierdzania tożsamości. Z rozwiązania mogą korzystać klienci PKO Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, czyli największego – pod względem aktywów – podmiotu zarządzającego detalicznymi funduszami inwestycyjnymi w Polsce.

Przeczytajcie także: Czworonożne roboty Boston Dynamics w służbie ubezpieczeń

KIR wyjaśnia w komunikacie, że za sprawą wdrożenia możliwe będzie zdalne potwierdzanie tożsamości w Biurze Obsługi Klienta PKO TFI. Dzięki usłudze mojeID i prostemu formularzowi, klienci m.in. zaktualizują dane kontaktowe.

MojeID to dostarczana przez KIR usługa umożliwiająca potwierdzanie tożsamości online za pomocą danych logowania do bankowości elektronicznej. Klient, który wybierze na stronie internetowej to narzędzie jako sposób identyfikacji, trafia do serwisu swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Następnie jest przekierowany już do portalu docelowego jako użytkownik uwierzytelniony i zalogowany. Bank nie poznaje aktywności klienta poza swoim systemem, z kolei administrator portalu nie ma dostępu do danych logowania na rachunek osobisty użytkownika.

Przeczytajcie także: Moneyback na kredytówkach w Revolucie

Z takiego sposobu potwierdzania tożsamości mogą korzystać klienci banków, które przystąpiły do systemu w roli tzw. dostawców tożsamości, a więc: PKO BP, Pekao, ING, mBanku, Getin Noble Banku, BOŚ, BNP Paribas, banków spółdzielczych współpracujących i zrzeszonych z BPS i SGB oraz Krakowskiego Banku Spółdzielczego i BS w Brodnicy. Po narzędzie KIR-u sięgają firmy z branż ubezpieczeniowej, energetycznej, telekomunikacyjnej czy medycznej, umożliwiając w ten sposób klientom zdalne korzystanie ze swoich usług.

Jeżeli bank przeprowadzi dodatkowe prace wdrożeniowe, prowadzące do połączenia z krajowym węzłem identyfikacji elektronicznej (platformą login.gov.pl), to jego klienci mogą za pomocą mojegoID logować się również do serwisów administracji publicznej, w tym ePUAP, biznes.gov.pl, praca.gov.pl, pacjent.gov.pl. Na taki krok zdecydowały się m.in. PKO BP, BNP Paribas czy BOŚ.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies