Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
PZU przetestowało czatbota na swoich pracownikach. I planuje szersze wykorzystanie wirtualnego asystenta

W okresie pilotażu bot odpowiedział na prawie 15 tys. zapytań z zakresu HR w rozmowach z 5 tys. pracowników

PZU pochwaliło się, że zakończyło z powodzeniem testy czatbota obsługującego pracowników ubezpieczyciela. W ciągu kilku miesięcy pilotażu z botem porozmawiało ponad 5 tys. pracowników, a narzędzie udzieliło odpowiedzi na prawie 15 tys. zapytań z zakresu HR. Pozytywne doświadczenia skłoniły ubezpieczyciela do rozszerzenia testów również na inne obszary.

Przeczytajcie także: Nowa strona InterRisku

Trzy czwarte pracowników, którzy rozmawiali z wirtualnym asystentem, było zadowolonych z jakości obsługi. Bot udzielał im informacji m.in. na temat urlopów, zasiłków, benefitów, pracowniczego programu emerytalnego, rozliczeń PIT czy kwestii wynikających z sytuacji pandemicznej. Narzędzie wykorzystuje mechanizmy uczenia maszynowego, dzięki czemu z każdą rozmową lepiej rozumie znaczenie pytań i z większym prawdopodobieństwem może przygotować prawidłową odpowiedź.

Wdrożenie czatbota wspierało Laboratorium Innowacji PZU, czyli komórka zajmująca się współpracą z międzynarodowymi startupami, testowaniem i wprowadzaniem innowacji w ramach grupy. Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że jej szef zmienił barwy – Artur Kurcweil, nadzorujący działanie Laboratorium, przeszedł z PZU do PKO, gdzie objął stanowisko wiceprezesa.

Przeczytajcie także: Ubezpieczenie w apce BlaBlaCar

PZU przypomina też, że w jego szeregach działa również inny wirtualny asystent – Iva. Pomaga ona na infolinii PZU Zdrowie, odbierając ok. 1,5 tys. telefonów dziennie. Dotychczas obsłużyła 700 tys. połączeń. Klienci mogą też korzystać z Asystenta Google’a, który pomoże zapoznać się z ofertą ubezpieczenia turystycznego PZU.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: PZU, CHATBOTY

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies