Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Co można, a czego nie wolno instytucjom finansowym w mediach społecznościowych? KNF wyjaśnia

Projekt stanowiska KNF ws. aktywności w mediach społecznościowych został przekazany do konsultacji rynkowych. Wyniki mają być uwzględnione przy tworzeniu przepisów

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała na swojej stronie internetowej projekt "Stanowiska" będącego odpowiedzią na wzrost zaangażowania w mediach społecznościowych podmiotów nadzorowanych przez tę instytucję. Firmy dowiedzą się z niego, jakie działania w cyfrowej rzeczywistości są preferowane, a których należy unikać.

Przeczytajcie także: Już ponad 8,4 mln aktywnych użytkowników Blika

Z lektury projektu "Stanowiska Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego w sprawie wykorzystywania mediów społecznościowych przez podmioty nadzorowane oraz osoby zatrudnione w tych podmiotach” można się dowiedzieć m.in., że firmy te powinny opracować, a następnie wdrożyć zbiór zasad w zakresie wykorzystywania social mediów. Dotyczy to nie tylko samego podmiotu, ale też osób w nim zatrudnionych, o ile ich działania mają związek z pracą. Należy w nim umieścić m.in. katalog wykorzystywanych mediów oraz kont, spis osób upoważnionych do ich używania, ale też np. zasady związane z zachowaniem bezpieczeństwa publikowanych informacji

Komisja wskazuje, że nadzorowane przez nią podmioty nie powinny korzystać z serwisów, których funkcjonowanie narusza przepisy albo może negatywnie wpłynąć na reputację. W komunikacji muszą być używane konta służbowe, nieakceptowane jest z kolei korzystanie z kont fikcyjnych. Od firmy wymaga się, by w odpowiedni sposób chroniła dane osobowe, ale też dostosowywała formę przekazu do medium, w którym jest on publikowany.

Przeczytajcie także: Pekao zaprasza do udziału w beta testach aplikacji PeoPay

Z projektu Stanowiska wynika, że instytucje powinny dbać o treść publikowanych informacji. Muszą być one rzetelne, ale też powszechnie zrozumiałe. Podmiot korzystający z mediów społecznościowych nie może się tłumaczyć ograniczeniami w objętości publikowanych postów – przy promowaniu produktów czy usług wskazane jest np. umieszczenie odniesienia do strony internetowej, na której będą wyjaśnione szczegóły oferty. Ważne jest także właściwe zbalansowanie przekazu: obok ewentualnych korzyści w adekwatnym stopniu powinny być przedstawione ryzyka.

KNF w opublikowanym dokumencie podejmuje też kwestie współpracy z tzw. influencerami oraz agencjami i wyjaśnia zagadnienia związane z odpowiedzialnością w takich przypadkach. Poruszone zostały wątki tagowania czy interakcji z odbiorcami, a także archiwizowania działalności w mediach społecznościowych. Instytucja nie pominęła tematu cyberbezpieczeństwa i wyjaśniła, że nadzorowane podmioty powinny posługiwać się aktualnymi wersjami systemów operacyjnych czy przeglądarek internetowych, a podczas logowania się na konta w mediach społecznościowych wypada korzystać z co najmniej dwuetapowej weryfikacji.

Przeczytajcie także: Viafintech zostanie przejęty przez Paysafe

Komisja wyjaśnia, że projekt Stanowiska zostanie poddany publicznym konsultacjom. Zebrane uwagi będą następnie omówione w trakcie specjalnych spotkań i zapewne wpłyną na ostateczną treść dokumentu. Powstanie wówczas jednolity zbiór zasad wykorzystywania mediów społecznościowych przez instytucje finansowe. Co ciekawe, do swojej propozycji KNF dołączył przykłady właściwych zachowań oraz tych niewskazanych.

Treść projektu znajdziecie pod tym adresem.

KATEGORIA
PRAWO
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies