Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Amazon rozszerza A-to-z Guarantee. Zapłaci klientom za szkody spowodowane przez wadliwe produkty kupione na platformie

Powstał również Amazon Insurance Accelerator, który pomoże sprzedawcom znaleźć adekwatne ubezpieczenie odpowiedzialności za produkt

Amazon postanowił rozszerzyć program gwarancyjny A-to-z Guarantee o wypłatę rekompensat w sytuacjach, gdy wadliwy produkt kupiony za pośrednictwem amazon.com spowoduje obrażenia ciała lub szkody w mieniu. Nowe warunki będą obowiązywały od 1 września.

Przeczytajcie także: Co Wefox zaoferuje w Polsce?

Każdą szkodę będzie można zgłaszać bezpośrednio do działu obsługi klienta w Amazonie, gdzie zostanie zweryfikowana pod kątem możliwych fraudów czy nadużyć. W przypadkach uzasadnionych roszczeń kupujący mogą liczyć na bezpośrednią wypłatę odszkodowania przez Amazon, jeśli ich roszczenie nie przekroczy 1 tys. dolarów. Ma to pokrywać 80 proc. przypadków zgłaszanych szkód. Gigant e-commerce sam poniesie koszty wypłat i nie będzie się domagać zwrotu od sprzedawcy wadliwego produktu, o ile ten przestrzega zasad platformy i posiada ważne ubezpieczenie.

Z kolei zweryfikowane szkody o wyższej wartości zostaną przekazane do sprzedających. Natomiast klienci nadal będą mogli liczyć na wsparcie operatora platformy, jeśli sprzedawca problematycznego produktu nie reaguje na zgłoszenia lub odrzuci roszczenie, które Amazon uzna za zasadne.

Przeczytajcie także: Polskiemu Amazonowi daleko do popularności Allegro

Jednocześnie Amazon poinformował o uruchomieniu Amazon Insurance Accelerator – rozwiązania, które ma ułatwić sprzedawcom zakup adekwatnego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za produkt w konkurencyjnej cenie. Taka polisa jest obowiązkowa w przypadku osób sprzedających poprzez platformę towary za więcej niż 10 tys. dolarów miesięcznie.

We współpracy z brokerem ubezpieczeniowym Marsh utworzony został panel ubezpieczycieli oferujących ochronę sprzedawcom. Znaleźli się w nim m.in. Chubb, Hiscox, Liberty Mutual czy Travelers, a ich oferta jest dostępna online przez platformy Bold Penguin i Simply Business. Do Amazon Insurance Accelerator przystąpił również Next – ubezpieczyciel, który już wcześniej oferował swoją ochronę użytkownikom marketplace’u w ramach programu Amazon Business Prime.

Amazon zaznacza, że sprzedawcy nie muszą skorzystać z tej oferty, mogą również wybrać ubezpieczenie od dowolnego innego renomowanego ubezpieczyciela.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies