Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Awarie w ING i Santanderze: powielone przelewy, zaksięgowane transakcje o wartości 100 razy większej niż faktyczna

Usterki w systemach ING i Santandera zostały już usunięte, ale klienci mogą jeszcze zmagać się z ich konsekwencjami

Niemiła niespodzianka spotkała część klientów Santandera, którzy wczoraj płacili kartą tego banku. Niektóre transakcje zostały błędnie zaksięgowane. W efekcie jeśli ktoś płacił za coś np. 17,55 zł, mógł zobaczyć na rachunku blokadę środków w wysokości 1755 zł. Podobne problemy zgłaszali także czytelnicy cashless.pl będący klientami Credit Agricole (bank ten współpracuje z Santanderem przy obsłudze kart płatniczych). Santander poinformował już w mediach społecznościowych, że problem został usunięty, a wadliwe blokady zostały zdjęte z rachunków klientów. Ci nie musieli w tej sprawie składać reklamacji.

Przeczytajcie także: Awaria systemów ING

Natomiast ING, który w piątek zmagał się z awarią, w wyniku której wiele z jego systemów przestało działać, również w sobotę miał kłopoty. Z komunikatu na jego stronie internetowej wynika, że między godz. 10 a 11 transakcje zlecane za pomocą bankowości elektronicznej nie były od razu widoczne w historii. Przez to część klientów mogła je zlecić ponownie. ING radził więc klientom odwołać przelew, a jeśli nie jest już to możliwe – prosić odbiorcę przelewu o zwrot środków z powielonej transakcji.

Przeczytajcie także: Santander wprowadza zdalny proces leasingowy

Jak wspomniałem, kłopoty klientów ING miały miejsce już w piątek. Bank poinformował wówczas o awarii systemów Moje ING, Moje ING mobile i ING Business. Klienci od rana doświadczali problemów, gdy próbowali wpłacić lub wypłacić gotówkę, ale także przy płatności kartami w internecie i korzystaniu z Blika. Większość tych niedogodności usunięto jeszcze w piątek po południu.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies