Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Z bankowości mobilnej w Polsce korzysta już 17 mln osób. Najnowsze dane cashless.pl za I kw. 2021 r.

W ciągu minionego kwartału grono klientów korzystających z bankowości na smartfonach powiększyło się o ponad 600 tys. osób

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w I kw. 2021 r. największe działające na polskim rynku banki detaliczne miały łącznie prawie 17,2 mln klientów, zarządzających swoimi rachunkami za pomocą urządzeń mobilnych. To klienci, którzy w minionym kwartale przynajmniej raz w ciągu miesiąca logowali się na konto za pomocą aplikacji mobilnej, serwisu transakcyjnego w wersji light lub przez zwykłą przeglądarkę na urządzeniu mobilnym.

Przeczytajcie także: Usługi Garmina już dostępne w aplikacji SGB Mobile

To pierwszy raz, gdy liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej przekroczyła 17 mln. W porównaniu z grudniem ubiegłego roku jest to wzrost o ok. 640 tys., a w porównaniu z marcem 2020 r. – o ponad 2,7 mln.

Bankiem, który może pochwalić się największą liczbą klientów mobilnych, jest największy na polskim rynku PKO BP. W I kw. bieżącego roku miał ich prawie 4,2 mln. Na kolejnych pozycjach znalazły się takie instytucje jak mBank, ING i Pekao – wszystkie miały ponad 2 mln mobilnych klientów, a dalej Santander i Millennium – po ponad 1 mln.

Przeczytajcie także: Już 5,5 mln kart dodanych do Apple Pay i Google Pay

Jeżeli chodzi o klientów mobile only, czyli takich, którzy w minionym kwartale logowali się na konto wyłącznie przez urządzenie mobilne, to było ich niecałe 8,3 mln – o ok. 130 tys. mniej niż w IV kw. 2020 r. Spadek może wynikać np. z rozpoczęcia procesu składania wniosków o świadczenia z programu 500+. Nie wszystkie banki udostępniają odpowiedni formularz w aplikacji mobilnej, co mogło zmusić część klientów do zalogowania się na rachunek przez komputer.

Bankiem, który ma najwięcej klientów mobile only, jest również PKO BP – w I kw. było ich prawie 2,2 mln. Na kolejnych pozycjach znalazły się ING Millennium, mBank i Santander. Poniżej szczegółowe dane.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies