Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Allegro zapowiada zmiany w cenniku. Sprzedawcy muszą się przygotować na podwyżki

Od 1 marca zmiany będą obowiązywać na kontach firmowych. Z czasem obejmą jednak wszystkich

Wśród nowości i zmian, jakie na najbliższe tygodnie zapowiedziało Allegro, pojawiła się informacja o odświeżeniu tabeli opłat za sprzedaż na kontach firmowych. Będą one obowiązywać od 1 marca 2022 roku. Na nowy cennik muszą się też przygotować osoby sprzedające na zwykłych kontach. Potentat e-commerce wprowadzi go jeszcze w tym roku, ale szczegółów w tej kwestii na razie nie podał.

Przeczytajcie także: Alior rozszerza usługę tokenizacji kart

Zmiana cennika obejmie swym zasięgiem wiele kategorii, w tym te najbardziej popularne. I tak w segmencie elektronika w podkategorii telewizory prowizja wzrośnie z 2 proc. do 3 proc., podobnie będzie to wyglądało w przypadku laptopów i komputerów stacjonarnych o wartości do 2 tys. zł. Powyżej tej kwoty opłata wyniesie 60 zł plus 1,5 proc. od nadwyżki ponad 2 tys. zł. Podwyżki obejmą też AGD, telefony, konsole czy sprzęt fotograficzny.

W kategorii moda z 0,25 zł na 0,50 zł wzrośnie minimalna prowizja w przypadku odzieży, obuwia i dodatków. W podkategorii biżuteria i zegarki wzrośnie ona do 1 zł. Allegro zmienia progi w naliczaniu prowizji dla obuwia i odzieży. Np. w podkategorii obuwia sportowego wyniesie ona 12 proc. dla przedmiotów o wartości do 80 zł oraz 9,6 zł plus 6 proc. od nadwyżki powyżej 80 zł. Aktualnie jest to 12 proc. dla przedmiotów o wartości 100 zł i 12 zł plus 6 proc. od nadwyżki powyżej 100 zł.

Przeczytajcie także: Płatności Xiaomi Pay dostępne w BNP Paribas

Większe prowizje będą też dotyczyć materiałów budowalnych, narzędzi, mebli, oświetlenia czy wyposażenia w kategorii dom i ogród czy w kategorii dziecko, gdzie podwyżki obejmą m.in. artykuły szkolne i higieniczne, zabawki, foteliki samochodowe, ale też odzież i obuwie. Podobnie wygląda to w przypadku perfum, produktów do makijażu czy leków bez recepty. Podwyżki nie ominą też motoryzacji i sprzętu sportowego. Pełny ich wykaz znajdziecie na stronie Allegro.

Operator popularnej platformy e-commerce zapowiedział także kilka innych zmian, wśród nich wprowadzenie przeglądu cen dla wszystkich sprzedających. Z jego pomocą można sprawdzić, jaką cenę osiąga dany produkt na rynku – nie tylko w Allegro, ale też poza tym serwisem. Firma będzie także automatycznie tłumaczyć oferty na język angielski. Dotyczy to ofert, w których udostępniono dostawę za granicę. Użytkownicy muszą się też przygotować na nowy sposób rozliczania przesyłek w programie Smart oraz możliwość zdobywania rabatów w programie AlleProgres. Z fazy pilotażu wyszła natomiast usługa One Fulfillment by Allegro, która ma ułatwiać logistykę.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies