Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Bunq udostępnia funkcję Mastercard True Name, by wesprzeć osoby transpłciowe i niebinarne

Nowa funkcja pozwala użytkownikom kart płatniczych umieścić na nich wybrane przez siebie imiona

Mastercard ogłosił, że udostępnił w Europie funkcję True Name, wykorzystywaną przy wydawaniu kart płatniczych. Umożliwia ona osobom transpłciowym i niebinarnym umieszczanie na plastikach wybranych przez siebie imion. Jako pierwszy w Europie to rozwiązanie zaproponuje holenderski bank fintechowy Bunq. Jego klienci, także w Polsce, już mogą ubiegać się o wydanie takiej karty.

Dlaczego jest to ważne? W przypadku osób transpłciowych i niebinarnych imię widniejące na karcie płatniczej nie zawsze odzwierciedla ich prawdziwą tożsamość, co może być przyczyną dyskomfortu i stresu. Niestety ze zmianą urzędowych danych osobowych często wiąże się długa i skomplikowana procedura prawna. Funkcja True Name oferowana przez Mastercard rozwiązuje ten problem. Rozwiązania tego typu są bardzo ważne dla społeczności LGBT+. Prawie jedna trzecia osób, które okazały dowód tożsamości z imieniem lub płcią niezgodną z ich wyglądem, doświadcza negatywnych reakcji, takich jak szykanowanie, odmowa wykonania usługi lub napaść.

Przeczytajcie także: Tęczowa karta od Revoluta

– W Mastercard walczymy z wykluczeniem i wspieramy różnorodność. Wszyscy zasługują na możliwość korzystania z usług finansowych, które odzwierciedlają ich prawdziwą tożsamość. Dlatego osobom transpłciowym i niebinarnym umożliwiamy używanie imion, które same sobie wybrały. Ułatwi to rozwiązanie ich realnego problemu i pozwoli im używać ich prawdziwych imion w sposób prosty, bezpieczny i z dumą. Apelujemy do całej branży o wprowadzenie takich standardów dla wszystkich klientów – powiedział Mark Barnett, prezes Mastercard Europe.
– W przypadku funkcji True Name mała zmiana może spowodować duży przełom, zapewniając ludziom wolność i pozwalając im żyć zgodnie z własną tożsamością – dodał Ali Niknam, dyrektor generalny Bunq.

Mastercard i Bunq ogłosiły start nowej usługi w Europie 17 maja, czyli w Międzynarodowym Dniu Przeciw Homofobii, Bifobii, Interfobii i Transfobii.

Przeczytajcie także: Specjalna, tęczowa edycja karty Revoluta

Natomiast na początku czerwca cashless.pl opublikuje raport Cashless dla równości, w którym przedstawimy Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT. Rozesłaną przez nas ankietę wypełniło kilkadziesiąt firm i organizacji działających w obszarze finansów, m.in.: Visa, Mastercard, Adyen, First Data, Elavon, IT Card, PeP, Revolut, Blue Media oraz kilka dużych banków i towarzystw ubezpieczeniowych.

Diversity & inclusion, czyli różnorodność i włączenie, to także osoby LGBT+. W sytuacji ograniczania ich praw, wobec pojawiających się w przestrzeni publicznej dyskryminacyjnych wypowiedzi, postanowiliśmy sprawdzić, na jakie wsparcie instytucji finansowych mogą liczyć pracownicy oraz lokalne społeczności LGBT+. Partnerem merytorycznym przedsięwzięcia jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies