Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Visa: przedsiębiorczynie z optymizmem patrzą w przyszłość i dostosowują biznes do trudnych warunków

Organizacja płatnicza angażuje się w szereg inicjatyw wspierających kobiece biznesy oraz aktywizację przedsiębiorczyń

Visa podzieliła się wynikami badania "Visa Back to Business – 2021 Women’s Edition", zawierającego opinie właścicielek 2250 małych i średnich firm oraz 5 tys. konsumentów z dziewięciu rynków, w tym tych najbardziej znaczących, jak USA, Niemcy, Brazylia czy Rosja. Można się z niego dowiedzieć m.in., że zdecydowana większość, bo aż 83 proc. ankietowanych przedsiębiorczyń z nadzieją patrzy w przyszłość – nawet w czasie pandemii.

Przeczytajcie także: Allegro ma już ponad 13,2 mln klientów

Z badania wynika też, że ponad jedna trzecia ankietowanych (37 proc.) traktuje pandemię bardziej jako większą szansę na rozwój niż wyzwanie. Ponad 40 proc. respondentek stwierdziło, że w kilku ostatnich kwartałach było w stanie skupić się na nowych lub innych produktach, a kolejne 37 proc. rozszerzyło sprzedaż o nowe metody. W raporcie podkreślono, że pomimo przyspieszenia sprzedaży online i płatności cyfrowych, zakupy stacjonarne mają szansę powrócić, bo konsumenci nadal chcą doświadczeń w świecie rzeczywistym. Dotyczy to przede wszystkim handlu detalicznego i odzieży.

Komentująca badanie Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Visa, wskazała, że większość ankietowanych zauważa potrzebę dostosowania się do wyzwań płynących z pandemii, a 84 proc. przedsiębiorczyń podjęło już działania dostosowujące metody płatności do zmieniających się potrzeb kupujących. – Do utrzymania stałego kontaktu z klientami służą im między innymi sprzedaż internetowa i ogólnie mówiąc – nowe technologie – zaznaczyła ekspertka i dodała, że mimo niesprzyjającej sytuacji kobiety radzą sobie, wykazując elastyczność oraz umiejętność działania nawet w trudnych sytuacjach.

Przeczytajcie także: KIR chwali się kolejnym wdrożeniem podpisu Szafir

Z kolei Katarzyna Jezierska, dyrektorka działu marketingu Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, przypomniała, że Visa angażuje się w inicjatywy wspierające kobiece biznesy oraz aktywizację przedsiębiorczyń w sprzedaży internetowej. Organizacja płatnicza współpracuje z Fundacją Kobiety e-biznesu, prowadzącą projekt "TOP Women w e-biznesie" oraz Siecią Przedsiębiorczych Kobiet. Rozwijany jest także program "She’s Next, Empowered by Visa", w ramach którego organizowane są darmowe warsztaty online dla właścicielek małych firm. Podczas spotkań eksperci dzielą się wiedzą na temat finansów czy skutecznej sprzedaży online. Ciekawe materiały znaleźć można też na blogu Visy.

Więcej informacji na temat badania znajdziecie pod tym adresem.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies