Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pandemiczna zadyszka w IV kw. Lekki spadek liczby płatności Apple Pay i Google Pay pod koniec 2020 r.

Większość banków oferujących takie rozwiązania jak Apple Pay czy Google Pay w ostatnim kwartale ub. roku odnotowała spadek liczby transakcji

Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez największe banki działające na polskim rynku wynika, że w IV kw. ubiegłego roku odnotowały one ok. 87,5 mln zbliżeniowych transakcji mobilnych. Chodzi o płatności przy wykorzystaniu takich rozwiązań jak Apple Pay, Google Pay czy Garmin Pay. To nieznaczny spadek w porównaniu z III kw. 2020 r., gdy transakcji było ponad 89 mln, ale znacznie więcej w porównaniu z IV kw. 2019 r., gdy było ich 57 mln.

Przeczytajcie także: Liczba użytkowników Apple i Google Pay w Polsce to 4,7 mln

Zmniejszenie liczby mobilnych płatności zbliżeniowych, zaobserwowane w ostatnim kwartale ubiegłego roku, można określić mianem pandemicznej zadyszki. Przez większość tego okresu obowiązywały bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej, związane z rozwojem pandemii koronawirusa. Zamknięcie wielu hoteli czy restauracji uniemożliwiło klientom banków korzystanie z ich usług i tym samym realizowanie płatności mobilnych.

Mimo to w skali roku rozwiązania takie jak Apple Pay czy Google Pay odnotowały skokowy wzrost popularności.

Przeczytajcie także: Lubicie zlecać przelewy mobilnie

Większość banków, które udostępniły serwisowi cashless.pl statystyki dotyczące transakcji mobilnych, odnotowała ich spadek w IV kw. Wyjątek stanowią dwa banki, czyli mBank i spółdzielcza grupa SGB, które mimo ograniczeń gospodarczych chwalą się wzrostem transakcyjności.

A na koniec jedna uwaga dotycząca metodyki poniższego zestawienia. Pozwala ono na obserwowanie trendów zachodzących w sektorze mobilnych płatności zbliżeniowych, jednak nie oddaje w pełni sytuacji na rynku. Część banków oferujących takie usługi wciąż nie zdecydowała się bowiem podzielić danymi obrazującymi popularność płatności smarfonami wśród swoich klientów. Mowa o takich bankach jak np. ING czy PKO BP.


KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies