Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Hitachi promuje swoją technologię biometrycznej identyfikacji. Nowy film uwydatniający zalety Finger VeinID w czasie pandemii

Nowa technologia Hitachi umożliwia rozpoznanie wzoru naczyń krwionośnych człowieka za pomocą standardowej kamery komputera

Firma technologiczna Hitachi promuje opatentowaną przez siebie technologię Finger VeinID nowym filmem, uwydatniającym zalety tego rozwiązania w czasie pandemii. Pozwala ono na bezdotykową identyfikację osoby po unikalnym wzorze jej naczyń krwionośnych za pomocą standardowej kamery w komputerze, laptopie czy smartfonie. Technologia ma zapewniać większe bezpieczeństwo niż biometria odcisku palca, twarzy czy tęczówki oka.

Przeczytajcie także: Innogy go! zniknie z ulicy Warszawy

Jak Hitachi pisze w informacji na temat Finger VeinID, dzięki nakierowaniu kamerki zainstalowanej w komputerze, smartfonie, czy tablecie, rozpoznawane są unikalne wzory żył a program identyfikuje osobę. Uzyskany obraz nie jest ani uwieczniany, ani przechowywany. Unika się więc w ten sposób kopiowania biometrycznego, profilowania rasowego czy kradzieży danych. Wystarczy podnieść rękę do standardowego aparatu w laptopie lub komputerze stacjonarnym, aby uchwycić obraz dłoni, a wykorzystując spektrum światła otoczenia – uwydatnić wzory żył.

Przeczytajcie także: Hitachi mierzy poziom szczęścia

Technologia Finger Vein jako taka została opatentowana przez Hitachi już w 2005 roku i jest znana w Polsce m.in. z bankomatów biometrycznych czy też systemów uwierzytelniania klientów w oddziale. Początkowo wymagała specjalnych czytników, do których przykładało się palce w celu odczytania wzoru naczyń krwionośnych. We wrześniu 2019 roku Hitachi zaprezentowało nową generację tej technologii, której celem jest zastąpienie haseł dostępowych do aplikacji webowych i systemu Windows.

A poniżej nowy spot promujący Finger VeinID:

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Hitachi.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies