Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
NEWS
Revolut straci polskie numery IBAN. To oznacza utrudnienia i dodatkowe koszty dla klientów

Fintech powiadamia klientów, że po 18 marca za przelewy z polskich banków na konta w Revolut będą mogły być pobierane dodatkowe opłaty

Revolut w drugiej połowie marca może przestać oferować w Polsce rachunki z lokalnym numerem IBAN – wynika z informacji uzyskanych przez serwis cashless.pl. Jak twierdzi moje źródło, po 18 marca 2021 r. wygasa umowa brytyjskiego fintechu z Danske Bank Polska na prowadzenie tych rachunków, a Revolut nie porozumiał się jeszcze w tej sprawie z innym bankiem.

Przeczytajcie także: Transakcje kartami wróciły na ścieżkę wzrostu

Fintech musi poinformować swoich klientów, iż w marcu prawdopodobnie będą musieli zmienić sposób zasilania kont. Pierwsi z nich już otrzymali e-maile z komunikatem w tej sprawie. Przelewy będą traktowane przez banki z Polski jako zagraniczne i w związku z tym mogą być bardzo kosztowne. Szczególnie odczują to firmy oraz klienci, którzy podali revolutowy numer konta swojemu pracodawcy. W nowej sytuacji najlepszym sposobem wpłaty na rachunek w Revolucie jest doładowanie go za pomocą karty debetowej.

Biuro prasowe Revoluta w Polsce zapytanie o komentarz w tej sprawie, potwierdza, że istnieje prawdopodobieństwo, iż fintech po 18 marca nie będzie oferować w Polsce i Norwegii lokalnych numerów IBAN.

Przeczytajcie także: Mapa polskich płatności 2020

– Dla osób, które doładowują swoje konta za pomocą przelewu może to oznaczać niedogodności. Banki mogą obciążyć takie przelewy opłatą. Dlatego, rekomendujemy klientom doładowywanie kont za darmo, za pomocą kart debetowych – czytam w nadesłanej odpowiedzi. Fintech dodaje, że informuje klientów o tej zmianie indywidualnie z dwumiesięcznym wyprzedzeniem, mailowo i poprzez aplikację.

– W ciągu dwóch miesięcy klienci będą mogli upewnić się, czy ich bank obciąży przelewy opłatą lub przejść na doładowania z karty. Dotyczy to również osób, które otrzymują na Revolut swoje wynagrodzenie. Prosimy o upewnienie się u pracodawcy, czy przelewy z wynagrodzeniem będą kontynuowane bez opłat bankowych. Przepraszamy klientów za niedogodności i szukamy systemowego rozwiązania – dodaje biuro prasowe Revoluta.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies