Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Karty kredytowe zniknęły z oferty Idea Banku. Instytucja być może przywróci sprzedaż w przyszłym roku

Obecnie Idea Bank zarządza portfelem kredytówek wydanych wcześniej, ale np. ciekawych kart wydanych pod marką Lion’s Bank już nie wznawia

W ofercie Idea Banku nie ma już kart kredytowych. – Priorytety biznesowe banku oraz bieżąca analiza rentowności produktu były powodem tymczasowego wstrzymania jego oferowania – tłumaczy biuro prasowe Idei w odpowiedzi na pytania cashless.pl w tej sprawie. Dodano, że bank obsługuje portfel kart wydanych wcześniej i obecnie pracuje nad ich odświeżeniem. – Karty są wznawiane na kolejne okresy i już wkrótce ich użytkownicy będą je mogli wymienić na plastiki umożliwiające korzystanie z płatności Google Pay – pisze biuro prasowe Idei.

Przeczytajcie także: Lion's Bank będzie wydawał kartę Maserati

Z przekazanych informacji wynika też, że rozważane jest wznowienie sprzedaży kart kredytowych w przyszłym roku. Natomiast nie są i nie będą wznawiane kredytówki wydane w przeszłości przez należącą do Idei markę Lion’s Bank. Ostatnia umowa na korzystanie z tych kart wygaśnie w maju 2022 r. To oznacza, że wkrótce przestaną działać ostatnie, ciekawe karty, wydawane przez Lion’s Bank. Przypomnę, że instytucja ta sprzedawała np. metalową kartę o nieregularnych kształtach głowy lwa Master Key World Elite Mastercard czy również metalową kartę z logo Maserati.

Maksymalne oprocentowanie kredytu w karcie kredytowej jest regulowane i obecnie wynosi 7,2 proc. w skali roku. Nigdy w historii polskiej bankowości w XXI w. nie było tak niskie, a jest efektem prawie zerowych stóp procentowych banku centralnego. To sprawia, że wiele instytucji narzeka na niską opłacalność wydawania kart kredytowych.

Przeczytajcie także: Karta wpłatnicza. Znacie to?

Warto też przypomnieć, że już wcześniej, przed ostatnimi obniżkami stóp procentowych, biznes kart kredytowych miał się w Polsce słabo. Od dłuższego czasu ich liczba na polskim rynku nie rosła, a ostatnio spadła. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że na koniec czerwca 2020 r. było ich 5,3 mln, o ok. 100 tys. mniej niż na koniec marca bieżącego roku. Idea natomiast nie jest pierwszym bankiem, który w ostatnim czasie zrezygnował ze sprzedaży kredytówek. Wcześniej zrobiło to np. Inteligo.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies