Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Największy debiut giełdowy w historii zatrzymany. O fiasku IPO właściciela Alipay zdecydowała polityka?

Decyzję o wstrzymaniu wejścia na giełdę spółki kontrolującej platformę Alipay podjęto po spotkaniu kierownictwa firmy z chińskimi organami regulacyjnymi

Operatorzy giełd w Szanghaju i Hongkongu poinformowali o wstrzymaniu debiutu Ant Group, do którego miało dojść 5. listopada. Nie podano przyczyn, sprawy nie skomentowała także sama firma. Wiadomo jednak, że w poniedziałek doszło do spotkania kierownictwa firmy, w tym multimiliardera Jacka Ma, z chińskimi organami regulacyjnymi. W gronie tych ostatnich znalazł się Ludowy Bank Chin. Donosi o tym m.in. South China Morning Post.

Przeczytajcie także: Express Elixir z kolejnym rekordem

W branżowych mediach już pojawiły się spekulacje dotyczące wspomnianych decyzji. Dziennikarze New York Times nie wykluczają, że podjęto je w Pekinie, a przyczyniło się do tego niedawne wystąpienie Jacka Ma, który otwarcie krytykował organy regulacyjne za hamowanie innowacji. Przekonywał też, że do zarządzania przyszłością nie można używać metod z przeszłości. Tymczasem chińskie władze chcą wzmocnić kontrolę nad rodzimym rynkiem fintechowym. Obecnie trudno stwierdzić, jak skończy się cała sprawa, czy w ogóle dojdzie do debiutu firmy na giełdzie.

Przeczytajcie także: Worldline sfinalizowało przejęcie Ingenico

Warto przypomnieć, że miało to być wydarzenie bez precedensu. Wartość oferty mogła wynieść blisko 34,5 mld dolarów, a na rynek planowano wprowadzić 11 proc. akcji firmy. Tym samym jej kapitalizacja wyniosłaby około 310 mld dolarów. Jednocześnie spekulowano, że w dniu debiutu akcje Ant Group mogą bardzo zdrożeć. W serwisie cashless.pl mogliście już przeczytać, że fintech ten wywodzi się z Alibaba Group, chińskiego potentata e-commerce i kontroluje popularną platformę płatności Alipay. W Azji korzysta z niej 1,3 mld użytkowników.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies