Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowy ubezpieczyciel i apka do zarządzania polisami prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Polsce. Poznajcie One Insurance i Wefox

Wefox to insurtech udostępniający narzędzie do zarządzania polisami, z którego korzystają klienci i pośrednicy ubezpieczeniowi

Insurtech Wefox oraz siostrzana spółka ubezpieczeniowa One Insurance zamierzają wejść do Polski jeszcze w tym roku. Wcześniej firmy zapowiadały wyjście ze swoją ofertą na wiele rynków europejskich, azjatyckich i USA, a w grudniu ubiegłego roku pochwaliły się, że w Polsce rozpoczną działalność w pierwszej połowie 2020 r. Wraz z wybuchem pandemii plany rozwojowe zostały zamrożone. Jednak Julian Teicke, szef Wefoxa, wyjawił właśnie, że choć zakres terytorialny ekspansji został ograniczony do kilku krajów europejskich, to Polska jest jednym z tych, na których rozwiązanie przygotowane przez insurtech zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Przeczytajcie także: Aviva wprowadza ePolisę

Wefox to działające w kilku europejskich krajach narzędzie dla klienta i pośrednika. Z perspektywy tego pierwszego jest cyfrowym punktem dostępu do różnych zawieranych przez niego ubezpieczeń. W specjalnej aplikacji widzi wszystkie swoje ubezpieczenia, może przeglądać polisy czy zgłaszać szkody. Dzięki narzędziu opartemu na sztucznej inteligencji może również zasięgnąć informacji o warunkach swoich umów czy dostępnych ofertach. Z kolei w sprawach, w których potrzebuje rady agenta czy jego pomocy przy zawarciu nowej umowy, aplikacja pomoże zdigitalizować ten kontakt. Przez apkę można również poprosić o przedstawienie spersonalizowanej oferty zarówno ubezpieczeń życiowych, jak i majątkowych.

Z kolei z perspektywy multiagenta lub brokera to rozwiązanie niezależne od systemów poszczególnych ubezpieczycieli, które pomaga w zarządzaniu różnymi polisami klientów. Ułatwia też cyfrowy kontakt z nimi i ściąga z pośredników część zadań związanych z przygotowaniem oferty czy z pomocą udzielaną ubezpieczonym w zgłaszaniu szkód. Jednym z udogodnień, ułatwiających sprzedaż zdalną, jest platforma WefoxGo, przez którą agenci mogą prowadzić wideokonferencje z klientami. W Niemczech Wefox współpracuje z 2 tys. pośredników.

Przeczytajcie także: Cachet zamierza skusić polskich kierowców Ubera ofertą PAYD

Natomiast One Insurance to zarejestrowany w Liechtensteinie ubezpieczyciel cyfrowy, który do tej pory działał tylko w Niemczech. W ciągu najbliższego roku chce wejść na prawie wszystkie rynki europejskie, na których działa już siostrzany Wefox. Powiązane firmy planują budować sieć pośredników korzystających z technologii insurtechu, a następnie wprowadzać do jego oferty również propozycję ubezpieczeniową One Insurance.

Okiem eksperta

Pod względem sprzedaży cyfrowej sektor ubezpieczeń pozostaje daleko w tyle za bankowością, a zdolność do oferowania usług cyfrowych jest nadal jednym z głównych czynników sukcesu w sektorze bankowym. W związku z tym próby poprawy wsparcia cyfrowego dla pośredników ubezpieczeniowych mogą być skuteczne. Okres ostatnich miesięcy pokazuje, że nasz sposób dokonywania zakupów ulega zmianie, co może się również przełożyć na rynek ubezpieczeniowy.

Na rynku ubezpieczeniowym istnieją różne podmioty agregujące mniejsze organizacje dystrybucyjne. W Polsce zdecydowane bardziej rozwinięte są organizacje multiagencyjne, zaś jeżeli chodzi o segment brokerów, to nadal jest on słabo rozwinięty. Możliwość dołączenia do takiej grupy przy maksymalnym zachowaniu swojej niezależności oraz wsparcie cyfrowe może być bardzo atrakcyjne dla wielu multiagentów i brokerów. Takie rozwiązanie jest też korzystne dla ubezpieczycieli, którzy powinni je zdecydowanie wspierać. Wykorzystywanie cyfrowych narzędzi przez jak największą liczbę współpracujących pośredników pozwala zapewnić pełną obsługę w sposób zdalny, co może przynieść spore oszczędności oraz satysfakcję klienta. Potrzeba utrzymywania tylko jednej platformy to kolejny plus.

Warto podkreślić też zalety dla klienta. Użycie jednego narzędzia w kontakcie z wieloma pośrednikami oraz ubezpieczycielami, może zwiększyć nie tylko jego satysfakcję, ale również poprawić postrzeganie i zaufanie do branży ubezpieczeniowej.
 

Marcin Pluta
partner zarządzający, Sollers Consulting
KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies