Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Sztuczna inteligencja w ubezpieczeniach. Bot od Europ Assistance przeprowadził w tym roku już 60 tys. rozmów

Podczas rozmowy z wirtualnym asystentem można np. zgłosić awarię czy wezwać pomoc drogową

Wirtualny asystent w Europ Assistance to bot, dzięki któremu klienci mogą skontaktować się z centrum operacyjnym asystora. Można w ten sposób np. zgłosić awarię czy wezwać pomoc drogową. Narzędzie cieszy się dużą popularnością – w tym roku bot odebrał już ponad 60 tys. połączeń, a średnio w miesiącu rozmawia z klientami przez 12 tys. minut.

Przeczytajcie także: Razer wprowadza kartę z podświetleniem

Rozwiązanie opiera się na sztucznej inteligencji. Bot prowadzi rozmowę w języku naturalnym, rozpoznaje mowę, zna również słownictwo potoczne i efektywnie komunikuje się z klientami. Narzędzie spotyka się z pozytywnym odbiorem ze strony użytkowników. Jakiś czas temu firma Europ Assistance ujawniła, że wskaźniki NPS (narzędzia do oceny zadowolenia klientów) po obsłudze sprawy przez wirtualnego asystenta były nawet lepsze od tych ze spraw obsługiwanych przez ludzi. Zapewne niemały wpływ na tę ocenę ma fakt, że bot może obsługiwać nieograniczoną liczbę połączeń jednocześnie, dzięki czemu zgłoszenia klientów są natychmiast przyjmowane.

Przeczytajcie także: Przez portal MojaAviva zlikwidowano już 15 tys. szkód

Warto wspomnieć, że Europ Assistance umożliwia też klientom kontakt przez Messengera, który również jest obsługiwany przez bota. Facebookowy komunikator może klientom służyć do zgłaszania zdarzeń z assistance oraz sprawdzania ich statusu. Klient korzysta ze znanej mu aplikacji czatu lub interfejsu czatu wbudowanego w aplikację partnera biznesowego (ubezpieczyciela, dla którego Europ Assistance świadczy usługi asystorskie). Bot pobiera dane niezbędne do zarejestrowania zgłoszenia, na podstawie których centrum operacyjne kontaktuje się z klientem i oferuje pomoc. Co istotne dla klientów potrzebujących pomocy w podróży, w ten sposób można zgłosić szkodę korzystając np. z hotelowego WiFi. Nie trzeba łączyć się telefonicznie z centrum w Polsce, co zwłaszcza poza UE może się wiązać z dużymi kosztami.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies