Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klarna z dużym partnerem w USA. W szwedzki fintech zainwestowała sieć Macy's

Amerykański gigant handlu detalicznego ma pomóc Klarnie rozwinąć skrzydła za Atlantykiem

Amerykańska sieć domów towarowych Macy’s zainwestowała w fintech Klarna, o czym poinformowała Agencja Reutera. Umowa zakłada pięcioletnie partnerstwo ze szwedzką firmą. Współpraca sprawi, że klienci potentata detalicznego z USA będą mogli płacić za zakupy online w czterech nieoprocentowanych ratach. Strony nie ujawniły warunków transakcji. Europejski startup wcześniej podpisał podobną umowę z korporacją H&M.

Przeczytajcie także: Asseco pomoże stworzyć bank w sześć minut

Dla Macy’s nowe partnerstwo ma być sposobem na dotarcie do klientów, którzy szukają alternatywnych rozwiązań płatniczych. W przypadku Klarny istotny jest nie tylko rozmiar podmiotu, z którym podpisano umowę, ale też jego pochodzenie – Szwedzi wyraźnie skupili się na ekspansji na amerykańskim rynku i inwestują w ten projekt pokaźne środki. W efekcie rok 2019 firma zakończyła stratą. To wyjątkowa sytuacja – wcześniej przez kilkanaście lat fintech notował zyski.

Niedawno mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Klarna pozyskała od inwestorów 650 mln dolarów, co pozwoliło podnieść rynkową wycenę firmy do przeszło 10,5 mld dolarów. Tej rundzie finansowania przewodził fundusz Silver Lake, który zainwestował pół miliarda dolarów. To prawdopodobnie ostatnia runda finansowania Klarny przed jej wejściem na nowojorską giełdę. Fintech oferujący usługę odroczonych płatności zapewnia, że miesięcznie z jego usług korzysta 12 mln osób, a aplikacja każdego dnia jest pobierana 55 tys. razy.

Przeczytajcie także: PKO BP wprowadził do IKO płatności za autostrady

Startup ma obecnie ponad 200 tys. partnerów, wśród których można wymienić firmy Sephora, Groupon czy Ralph Lauren. Globalnie z usług szwedzkiej spółki skorzystało już 90 mln klientów (co dziesiąty pochodził z USA). Same usługi płatności odroczonych cieszą się coraz większym zainteresowaniem, na co wpływ ma m.in. dynamiczny rozwój e-commerce. W modelu tym klient otrzymuje zamówiony towar od razu, ale ma zazwyczaj kilkadziesiąt dni na uregulowanie rachunku. W Polsce rozwiązania tego typu oferują fintechy PayPo, Twisto, a ostatnio także AIQLabs.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies