Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowe zastosowanie otwartej bankowości. Westfield oferuje zwroty za zakupy realizowane z konta osobistego powiązanego z apką firmy

Nowe rozwiązanie wykorzystujące open banking dostępne jest dla klientów trzech dużych centrów handlowych w Polsce

Czy jesteście gotowi na to, aby udostępnić dane o swoim rachunku osobistym w aplikacji centrum handlowego w zamian za wygodne zbieranie punktów? Przekonać chce do tego firma Westfield, która posiada takie obiekty handlowe w Polsce jak warszawskie Arkadia i Galeria Mokotów oraz Wroclavia w stolicy Dolnego Śląska. Program lojalnościowy w aplikacji Westfield pozwala gromadzić punkty wymienne na gotówkę od wydatków realizowanych kartą wydaną do konta powiązanego z aplikacją.

Jak to działa w praktyce? Logujecie się w aplikacji Westfield następnie deklarujecie chęć uczestnictwa w programie nazwanym cashback (to moneyback, czyli zwrot pieniędzy za wcześniej zrealizowane wydatki). Westfield przyznaje 30 punktów za każde zakupy o wartości min. 30 zł. Jeżeli zdobędziecie 300 punktów dostaniecie przelewem na konto bonus w wysokości 30 zł. Co roku możecie otrzymać maksymalnie pięć takich bonusów, a więc moneyback w wysokości 150 zł.

Przeczytajcie także: Cashless Live o otwratej bankowości już za tydzień

Od strony technicznej uczestnicy programu Westfield mają do wyboru dwie ścieżki. Pierwsza polega na samodzielnym skanowaniu i przesyłaniu paragonów po wykonanych zakupach. Druga ścieżka, jak przekonuje Westfield, wygodniejsza, to skorzystanie z nowej usługi polegającej na powiązaniu rachunku bankowego z systemem centrum handlowego. Wówczas punkty będą naliczać się same i nie trzeba będzie pamiętać o skanowaniu paragonów. Aby to zrobić, trzeba jednak zezwolić aplikacji Westfield na dostęp do konta.

Rozwiązanie zaproponowane przez Westfield to usługa, wykorzystująca możliwości otwartej bankowości. To idea wprowadzona unijną dyrektywą PSD II. Dzięki niej tzw. podmioty zewnętrzne, a więc np. fintechy, mogą uzyskać za zgodą ich posiadaczy, dostęp do danych rachunków bankowych i proponować nowe usługi. Na razie prym we wdrażaniu otwartej bankowości w Polsce wiodą same banki.

Przeczytajcie także: Zmiany w płatnościach kartami ING

Usługa zaproponowana przez Westfield jest jedną z ciekawszych z tego obszaru, jaka w ostatnim czasie się pojawiła. Jej wartością dodaną jest to, że klient nie musi korzystać ani z karty programu lojalnościowego ani odpowiedniej aplikacji. Wystarczy, że płaci plastikiem wydanym do rachunku powiązanego z programem. Podobne rozwiązanie oferuje polski fintech Zencard. W przypadku jego usługi jednak rejestracja klienta odbywa się w terminalu płatniczym i bazuje na umowie zawartej między operatorem POS-a a sklepem. Westfield, dzięki PSD II, takich umów nie potrzebuje. Usługę świadczy firma Transaction Connect, która ma licencję francuskiego organu nadzoru finansowego.

Natomiast otwarta bankowość będzie tematem najbliższego programu z cyklu Cashless Live, który rozpocznie się o godz. 12 w piątek, 9 października. Transmisję z tego wydarzenia będzie można oglądać za pośrednictwem serwisów YouTube, Twitter i Facebook, a także bezpośrednio na stronie serwisu cashless.pl. Partnerami merytorycznymi najbliższego Cashless Live zostały firmy KIR i Visa.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies