Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Lemonade kontynuuje ekspansję w Europie. Teraz na celownik bierze Francję

Lemonade to amerykańska firma technologiczna, oferująca ubezpieczenia mieszkań i domów

Z końcem 2020 roku Lemonade wejdzie ze swoją ofertą na rynek francuski. Francja będzie trzecim europejskim krajem, po Niemczech i Holandii, w którym będzie można kupić ubezpieczenia dostarczane przez amerykański insurtech.

Przeczytajcie także: Lemonade może być dla ubezpieczeń tym, czym N26 dla bankowości

Model działania Lemonade zakłada maksymalną cyfryzację procesów, przy jednoczesnej dbałości o komfort klienta. Zarówno sprzedaż, jak i likwidacja szkód są prowadzone z wykorzystaniem mechanizmów sztucznej inteligencji. Klient kontaktuje się z botem, który prowadzi go przez cały proces. Dzięki temu zawarcie umowy jest możliwe o każdej porze i zajmuje nie więcej niż parę minut, a najszybsza wypłata odszkodowania nastąpiła w trzy sekundy po zgłoszeniu szkody.

Lemonade wybrało również oryginalny model biznesowy – firma pobiera stałe wynagrodzenie od operacji, a resztę zysków przekazuje na organizacje charytatywne wskazane przez klientów. Startup rozpoczął działalność w 2016 r. z ofertą ubezpieczeń mieszkaniowych dla nowojorczyków, a zaledwie cztery lata później (w lipcu tego roku) firma zadebiutowała na tamtejszej giełdzie, notując wyniki pozwalające na uznanie jej za najlepszy debiut giełdowy w tym roku (w pierwszych dniach ceny akcji wzrosły o 144 proc.).

Przeczytajcie także: Polski insurtech Tensorflight pokaże się na globalnym ITC DIA

W czerwcu 2019 roku Lemonade zdecydowało się wejść do Europy, wybierając Niemcy jako pierwszy rynek. Swoją działalność opiera tam na partnerstwie z Axą, z którą zawarło wieloletnią umowę reasekuracyjną. W kwietniu tego roku insurtech ogłosił, że udostępni swoją ofertę również holenderskim klientom, a teraz przyszedł czas na następny krok.

Wybór Francji jako kolejnego rynku jest motywowany jego dojrzałością oraz dużą popularnością ubezpieczeń mieszkaniowych, wynikającą z częściowej obowiązkowości tego typu polis. Jak deklaruje Lemonade, produkt został skrojony do potrzeb francuskich klientów, przy jednoczesnym zachowaniu podstawowych wyróżników oferty insurtechu. Działalność Lemonade na Starym Kontynencie podlega nadzorowi Banku Holandii, ponieważ europejska centrala firmy mieści się w Amsterdamie.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies