Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polacy są w stanie płacić za cyberzabezpieczenia konta bankowego. Ciekawe wyniki sondażu na zlecenie ZBP

Ankietowani w większości składają na barki banków odpowiedzialność za bezpieczeństwo pieniędzy przechowywanych na rachunkach

Związek Banków Polskich oraz Warszawski Instytut Bankowości opublikowały wyniki badania na temat stosunku klientów do aspektów cyberbezpieczeństwa podczas korzystania z różnych usług internetowych. Okazuje się, że 87 proc. respondentów zadeklarowało poczucie bezpieczeństwa podczas korzystania z bankowości elektronicznej. Ankietowani w zdecydowanej większości (78 proc.) uważają także, że to właśnie banki są w największym stopniu odpowiedzialne za zapewnienie bezpieczeństwa pieniędzy w sieci.

Przeczytajcie także: mBank ostrzega przed oszustwem na Netflix

Co ciekawe, aż 65 proc. badanych dopuszcza możliwość ponoszenia dodatkowych opłat bankowych podnoszących poziom bezpieczeństwa konta elektronicznego. Najwięcej bo 45 proc. deklaruje taką gotowość w kwocie kilku złotych miesięcznie. Znacznie mniej (13 proc.) zgodziłoby się na kilkunastozłotowe koszty w skali miesiąca, a jedynie dla 7 proc. bezpieczeństwo nie ma ceny. Jednak tylko 28 proc. Polaków czuje się współodpowiedzialnymi za bezpieczeństwo transakcji finansowych dokonywanych w sieci.

Przeczytajcie także: Jest projekt nowego stanowiska KNF ws. kryptowalut

Przekłada się to na zachowania w internecie. Aż 67 proc. badanych przyznało, że stosuje te same hasła do logowania do różnych kont, z czego 16 proc. deklaruje, że robi to często. Wciąż istotny odsetek osób nie zmienia haseł do bankowości internetowej lub mobilnej – odpowiednio 39 proc. i 36 proc. badanych. Nieco optymistyczniej rysuje się kwestia samego tworzenia haseł dostępowych – ponad połowa Polaków (57 proc.) deklaruje, że stosuje długie i skomplikowane ciągi literowo-liczbowe, Najbardziej popularnym sposobem zabezpieczenia telefonu zdaniem 45 proc. pytanych jest kod PIN, a sposób biometryczny (poprzez skan odcisku palca lub twarzy) stosuje 39 proc. badanych. 13 proc. Polaków w żaden sposób nie zabezpiecza dostępu do zawartości smartfona.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies