Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponad pół miliarda złotych straty. Alior opublikował dane finansowe za I poł. 2020 r.

Strata Aliora to efekt tzw. zdarzeń jednorazowych, czyli przede wszystkim rezerw zawiązanych w wyniku pandemii koronawirusa

O tym, że Alior będzie musiał wykazać stratę w raporcie za I poł. 2020 r., wiadomo od początku sierpnia, gdy najpierw z 6 na 19 sierpnia przełożono publikację wyników finansowych, a później poinformowano o zawiązaniu ogromnych rezerw. Łącznie było to 676 mln zł, z czego większość ma związek z pandemią koronawirusa. Dodatkowo jednak Alior zawiązał rezerwę w wysokości prawie 100 mln zł na zwroty prowizji dla klientów spłacających wcześniej kredyty oraz dokonał odpisu na ponad 60 mln zł z tytułu utraty wartości firmy po przejęciu Meritum Banku.

Przeczytajcie także: Alior zawiązuje rezerwy z powodu koronawirusa

Alior tłumaczy w dzisiejszym komunikacie, że na osiągnięcia finansowe banku w I poł. bieżącego roku wpływ miały także czynniki zewnętrzne, takie jak przede wszystkim obniżka stóp procentowych. Z opublikowanego dzisiaj raportu wynika, że strata Aliora w okresie od stycznia do czerwca 2020 r. wyniosła 513 mln zł, przy przychodach na poziomie ok. 1,7 mld zł. To oznacza, że bank prawdopodobnie odnotuje też stratę w całym 2020 r. Przypomnę, że w I kw. bieżącego roku Alior odnotował zysk w wysokości 73 mln zł po spadku z ponad 100 mln zł w tym samym okresie roku ubiegłego. Zysk banku za cały 2019 r. wyniósł ok. 253 mln zł.

Przeczytajcie także: Alior umożliwia cyfrową wysyłkę weksli

Na pocieszenie dla akcjonariuszy Alior podał w komunikacie, że widzi pozytywne trendy w nowej sprzedaży kluczowych produktów, w tym przede wszystkim kredytów hipotecznych oraz w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Bank przypomina też, że z optymizmem w przyszłość pozwalają mu patrzeć przeprowadzone wdrożenia umożliwiające prowadzenie działalności w czasie pandemii. Chodzi m.in. o pożyczkę udzielaną zdalnie przez proces wykorzystujący weryfikację tożsamości za pomocą selfie (skorzystało z tego dotąd 1,6 tys. osób) czy możliwość zawierania na odległość aneksów do umów z klientami biznesowymi.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies