Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Credit Agricole bardziej bezgotówkowy. Bank otworzył dwa kolejne oddziały bez obsługi kasowej

Dzięki temu w sieci Credit Agricole znajdują się już trzy placówki bezgotówkowe

Bank Credit Agricole uruchomił dwie nowe placówki, w których nie ma tradycyjnych kas do wpłat i wypłat. W oddziałach zlokalizowanych w Bielsku-Białej i Gliwicach klienci mogą realizować transakcje gotówkowe wyłącznie w maszynach automatycznych, takich jak bankomaty i wpłatomaty. Dzięki temu Credit Agricole ma już trzy odziały bezgotówkowe – pod koniec maja bieżącego roku pierwszą tego typu placówkę otworzono w Warszawie, przy ulicy Świętokrzyskiej.

Przeczytajcie także: Credit Agricole otworzył pierwszą placówkę bezgotówkową

Otwierając pierwsze placówki bezgotówkowe Credit Agricole dołącza do coraz większego grona banków rozwijających sieć oddziałów bez tradycyjnych kas. Z najnowszego raportu cashless.pl na ten temat wynika, że na koniec I kw. 2020 r. banki komercyjne miały ponad 400 placówek bezgotówkowych, najwięcej ING – 146, Plus Bank – ponad 80 oraz BNP Paribas i Millennium – każdy ponad 40. Co ciekawe oddziały bezgotówkowe można znaleźć także w bankowości spółdzielczej. Przykładem instytucji, która je uruchamia, jest Bank Spółdzielczy w Toruniu, który ma już trzy takie oddziały.

Banki, stawiając na rozwój sieci placówek bezgotówkowych argumentują, że to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów. Trudno się z tym nie zgodzić, bo bankowość elektroniczna, w tym w ostatnim czasie przede wszystkim mobilna, jest coraz bardziej popularna. Klienci większość czynności finansowych załatwiają samodzielnie zdalnie, a do oddziałów przychodzą rzadko. Brak kas w placówkach ma pozwolić pracownikom banków skoncentrować się na obsłudze bardziej złożonych spraw.

Przeczytajcie także: Banki mają już ponad 400 oddziałów bezgotówkowych

Niemniej warto pamiętać, że część klientów może mieć kłopot z obsługą urządzeń takich jak wpłatomaty i wciąż woli korzystać z tradycyjnego modelu bankowania. Mam na myśli na przykład część starszych klientów instytucji finansowych. Dlatego wydaje mi się, że całkowita rezygnacja przez banki z obsługi gotówki nie będzie zjawiskiem korzystnym z punktu widzenia rozwoju rynku, gdyż będzie działać wykluczająco na wybrane grupy klientów.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies