Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blikiem zapłacicie podczas rozmowy z call center

Kolejna, ciekawa nisza, w której polski system płatności mobilnych może się sprawdzić

Gdy przeczytałem komunikat nadesłany przed chwilą przez Polski Standard Płatności o nowym pomyśle na zastosowanie Blika, zacząłem się zastanawiać, komu może to być potrzebne. Płatność przez call center? Okazuje się jednak, że to może być interesujące. Wyobraźcie sobie sytuację, w której właśnie kończy się obowiązkowe ubezpieczenie OC na samochód. Ubezpieczalnia dzwoni z przypomnieniem i oferuje przedłużenie polisy z rabatem, jeśli płatności dokonacie od razu...

Przeczytajcie także: Blik ma problem ze zbliżaniem

Teraz w takiej sytuacji konsultant w call center zazwyczaj przekierowuje Was na bezpieczne połączenie, w trakcie którego podajecie dane swojej karty płatniczej. Ale zawsze są wątpliwości, czy aby na pewno to połączenie jest bezpieczne i czy ktoś nie użyje ich do kradzieży pieniędzy. – Wykorzystanie w tych okolicznościach jednorazowego kodu Blik umożliwia finalizację transakcji bez konieczności przełączania na bezpieczną linię i nie rodzi ryzyka fraudu – mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes PSP. Jego zdaniem umożliwienie nowej formy płatności po stronie akceptantów nie wiąże się z wielkimi nakładami. Nową usługę PSP oferuje przy współpracy z firmą eCard.

Natomiast mi się wydaje, że to całkiem ciekawy pomysł na wykorzystanie unikalnej funkcjonalności Blika. Zastanawiam się jedynie, czy użytkownicy poradzą sobie z uruchomieniem na smartfonie aplikacji bankowej generującej kod Blik, podczas prowadzonej właśnie z tego samego urządzenia rozmowy telefonicznej. Mnie często w takiej sytuacji blokuje się ekran, coś się przełącza itp., w wyniku czego połączenie jest przerywane. Ale być może to tylko ułomność moja albo mojego telefonu.

Przeczytajcie także: W płatnościach telefony wciąż przegrywają z kartami

Wykorzystanie Blika do płatności w call center to kolejna nisza, w której system ten może się sprawdzić. Kilka tygodni temu PSP rozpoczęło współpracę z serwisem vod.pl, umożliwiając szybkie płatności za dostęp do treści w internecie. To mocna konkurencja dla królujących dotąd w tym segmencie SMS-ów premium.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies