Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Podwojenie przychodów i zmniejszenie straty o 90 proc. Dobre wyniki Blika w 2019 r.

Spółka zarządzająca Blikiem osiągnęła w ub. roku przychody w wysokości ponad 41 mln zł

Polski Standard Płatności, spółka będąca operatorem systemu Blik, opublikowała swoje sprawozdanie finansowe za 2019 r. Wynika z niego, że przychody firmy wyniosły w ubiegłym roku ok. 41,3 mln zł. Oznacza to, że uległy niemal podwojeniu w porównaniu z rokiem 2018 r., kiedy wyniosły 23,8 mln zł.

Przeczytajcie także: Oto ile warty jest Blik

W tym samym czasie koszty działalności wzrosły z 39,8 mln zł do 43 mln zł. Ich najważniejszym elementem były wydatki na marketing. W 2018 r. operator Blika przeznaczył na to 20,9 mln zł, podczas gdy w roku ubiegłym nieco mniej, bo 15,7 mln zł. W rezultacie bardzo mocno poprawił się wynik netto. Wciąż jest pod kreską, bo strata za 2019 r. wyniosła 1,6 mln zł. Wynik uległ jednak poprawie o ok. 90 proc. – strata w 2018 r. wyniosła prawie 16 mln zł.

Sprawozdanie PSP zawiera także prognozę poprawy rezultatów działalności, jaką spólka przyjęła dla 2020 r. Władze PSP zakładają, że przychody spółki będą szybko rosły w wyniku dynamicznego wzrostu transakcji. Natomiast koszty działalności będą, podobnie jak w latach poprzednich, obciążone przede wszystkim wydatkami na marketing. Niemniej zarząd operatora Blika spodziewa się, że już w II poł. 2020 r. spółka osiągnie próg rentowności.

Przeczytajcie także: PKO odświeży wygląd aplikacji IKO

W tym samym sprawozdaniu znalazły się także informacje na temat wartości inwestycji, dzięki której Mastercard stał się siódmym udziałowcem Blika. Więcej na ten temat w tekście 83,3 mln zł. Tyle Mastercard zapłacił za udziały w Bliku. To oznacza, że polska spółka została wyceniona na ponad 583 mln zł.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies