Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Jak zmienia się sposób korzystania z usług bankowych w czasie pandemii? Oto ciekawe dane z Pekao

Bank Pekao opublikował statystyki dotyczące swoich usług cyfrowych przy okazji prezentacji wyników finansowych za I kw. 2020 r.

Z rozmów z bankowcami wynika, że w efekcie wybuchu pandemii koronawirusa wielu klientów coraz chętniej i częściej wykorzystuje do bankowania kanały cyfrowe. W nadesłanej dziś przez Pekao prezentacji związanej z publikacją najnowszych danych finansowych banku znalazło się kilka liczb, które mogą obrazować skalę tego zjawiska.

Przeczytajcie także: Blik podał dobre dane transakcyjne za I kw. 2020 r.

I tak Pekao podał, że w kwietniu w porównaniu ze styczniem bieżącego roku liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej zwiększyła się o 84 tys. W tym samym czasie liczba transakcji realizowanych za pomocą aplikacji mobilnej PeoPay zwiększyła się o 38 proc. Ponadto w ub. miesiącu udział kanałów elektronicznych w sprzedaży pożyczek gotówkowych wyniósł 68 proc., podczas gdy w styczniu było to 45 proc. Natomiast z 16 proc. do 38 proc. wzrósł odsetek rachunków bieżących, których zakładanie zainicjowano w środowisku online.

Przeczytajcie także: W Citi Handlowym założycie konto przez selfie

Zmiany w sposobie korzystania z usług bankowych wynikające z ograniczeń wprowadzonych po wybuchu pandemii koronawirusa wymuszają na bankach przyspieszoną cyfryzację. Widać to na polskim rynku od kilku tygodni, gdy instytucje wręcz masowo informują o kolejnych wdrożeniach różnego rodzaju usług cyfrowych. W tym kontekście warto przypomnieć, że Pekao był jednym z pierwszych banków na polskim rynku, które umożliwiły zakładanie rachunków przez aplikację mobilną i zrobił to jeszcze w ubiegłym roku.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies