Aktywacja płatności powtarzalnej za ubezpieczenie będzie możliwa podczas wizyty u agenta posługującego się terminalem TubaPay
Spółki Bacca oraz First Data poinformowały o przygotowaniu nowej usługi, czyli możliwości aktywowania płatności powtarzalnej za ubezpieczenia. Dzięki temu posiadacz polisy np. komunikacyjnej może za nią płacić w miesięcznych ratach z rachunku swojej karty bankowej bez konieczności pamiętania o realizacji kolejnych wpłat. Po aktywacji usługi płatności będą zlecane automatycznie w odpowiednich terminach, podobnie jak dzieje się to z abonamentem za dostęp do serwisów streamingowych, takich jak np. Netflix.
Przeczytajcie także: First Data zainstalowała kolejny ofiaromat
Nową usługę mogą zaoferować towarzystwa ubezpieczeniowe sprzedające polisy za pośrednictwem agentów korzystających z usługi TubaPay. To aplikacja mobilna oraz powiązany z nią terminal POS, wprowadzone na rynek przez firmę Bacca przy współpracy ze spółką First Data Polska. TubaPay umożliwia przyjmowanie składek ubezpieczeniowych wielu towarzystw w jednym urządzeniu. Wcześniej rozwój płatności kartami za ubezpieczenia utrudniały zasady rozliczeń wpłat składek, wymuszające użycie oddzielnego terminala do płatności na rzecz każdego z kilku towarzystw obsługiwanych przez pośrednika.
Bacca informuje, że do tej pory do TubaPay dołączyło już dziewięć towarzystw, a kolejne planują to zrobić w najbliższym czasie. Z terminali korzysta też systematycznie rosnąca liczba agentów ubezpieczeniowych. Bacca ocenia potencjał rynku na kilkanaście tysięcy urządzeń. Więcej na temat usługi TubaPay możecie przeczytać w tekście TubaPay: płatność kartą u agenta za polisy wielu towarzystw.
Przeczytajcie także: Czym jest TubaPay?
Do realizacji płatności cyklicznych TubaPay wykorzystuje bezpieczny token karty klienta (numer inny niż numer samej karty), który powstaje po zbliżeniu jej do terminala podczas płatności za polisę u agenta. Alternatywnym sposobem wygenerowania tokenu na poczet przyszłych płatności jest zarejestrowanie karty online na stronie TubaPay. Po wystawieniu polisy agent skanuje smartfonem kod QR z ekranu systemu wystawiania polis. Kod QR zawiera informację o dokładnej kwocie do zapłaty oraz identyfikację odbiorcy płatności i polisy. Aplikacja TubaPay przekazuje ją do sparowanego poprzez Bluetooth terminala płatniczego, na którym klient może aktywować płatności cykliczne za polisę.
Zostaw komentarz