Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Do BZ WBK zalogujecie się głosem

Bank wdrożył biometrię głosową. Na razie w call center

Od wczoraj klienci BZ WBK mogą korzystać z rozwiązania, które umożliwia dostęp do rachunku przez contact center, bez konieczności pamiętania telekodu. Wystarczy najpierw zarejestrować próbkę swojego głosu a później przy chęci skorzystania z usługi, wypowiedzieć odpowiednią frazę. Bank nie wyklucza, że w przyszłości zastosuje biometrię głosową również w aplikacji mobilnej a być może i w internetowym serwisie transakcyjnym.

Przeczytajcie także: Do placówek bankowych wciąż chodzicie po gotówkę

O ile mogę sobie wyobrazić zarządzanie rachunkiem bankowym bez wizyt w oddziale a nawet bez logowania się poprzez internetowy system transakcyjny, o tyle wydaje mi się, że contact center długo jeszcze pozostanie nieodzownym elementem bankowej infrastruktury. Korzystając z konta przez aplikację mobilną zdarza mi się, że coś pójdzie nie tak, albo czegoś nie rozumiem, a wtedy najwygodniejszą formą wyjaśnienia problemu jest rozmowa telefoniczna z konsultantem. Pod warunkiem oczywiście, że jest on wystarczająco kompetentny, ale to już zupełnie inny temat.

BZ WBK idzie dalej. Zdaniem jego przedstawicieli w tzw. omnikanałowej strategii obsługi klienta contact center odegra ważną rolę, np. w procesie finalizowania sprzedaży niektórych produktów. Kłopot z tym kanałem komunikacji jest jednak taki, że klienci korzystają z niego rzadko, więc nie zawsze pamiętają hasło. W takiej sytuacji z pomocą ma przyjść biometria głosowa.

Przeczytajcie także: Tak w przyszłości palec może zastąpić kartę

Rozwiązanie tego typu jest już znane klientom niektórych instytucji finansowych działających w naszym kraju. Zetknąć się z nim mogli np. użytkownicy aplikacji mobilnej Banku Smart. Korzystam z niej i muszę powiedzieć, że po ostatniej aktualizacji działa ono całkiem sprawnie. Zastosowane rozwiązanie umożliwia nie tylko logowanie, ale także głosową nawigację po aplikacji.

Problemem biometrii głosowej cały czas pozostaje niewystarczające bezpieczeństwo. BZ WBK wybrnął z kłopotu w ten sposób, że po zalogowaniu głosowym klient uzyskuje dostęp do informacji o swoich produktach, ale by dokonać jakiejkolwiek transakcji wymagana jest dodatkowa autoryzacja.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies