Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Sukces nowego systemu biletowego w Bydgoszczy. Sprzedaż biletów rośnie o ponad 100 proc. rocznie

Bydgoszcz jest jednym z pierwszych dużych miast w Polsce, które zdecydowało się zastąpić papierowe bilety komunikacyjne kartami bankowymi

Portal bydgoszcz.pl informuje o bardzo dobrych wynikach sprzedaży biletów komunikacji miejskiej realizowanej za pośrednictwem nowego systemu, działającego w tym mieście od jesieni 2018 r. Z danych opublikowanych przez serwis wynika, że o ile w styczniu ubiegłego roku z pomocą tego rozwiązania opłacono 86 tys. przejazdów, to w grudniu 2019 r. już bez mała 250 tys.

Przeczytajcie także: Nowy system biletowy rusza w Bydgoszczy

Przypomnę, że nowy system opłat za przejazdy komunikacją miejską wprowadzono w Bydgoszczy jesienią 2018 r. Za wdrożenie odpowiedzialne były takie firmy jak m.in. organizacje płatnicze, Mennica Polska i First Data Polska. Rozwiązanie umożliwia płatność bez konieczności drukowania papierowego biletu. Wystarczy wybrać odpowiednią taryfę i przyłożyć kartę do jednego z kasoterminali, zainstalowanych we wszystkich pojazdach. Dowodem zakupu jest unikalny numer trafiający do systemu centralnego. W razie kontroli wystarczy przyłożyć do czytnika kontrolerskiego tę samą kartę, którą zrealizowano płatność.

Przeczytajcie także: Już 250 tys. terminali płatniczych zainstalowała Polska Bezgotówkowa

Bydgoszcz jest jednym z pierwszych tak dużych miast w Polsce, które zdecydowało się wdrożyć nowoczesny system opłat za przejazdy komunikacją. Wygląda na to, że w tym przypadku rozwiązanie się sprawdza. Wcześniej podobną innowację wprowadzono we Wrocławiu. Testy podobnego rozwiązania prowadzone są w kilku innych dużych ośrodkach, m.in. w Trójmieście, Katowicach czy Łodzi. Wkrótce uruchomić mają je także m.in. Tychy.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies