Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rekord mobilnych opłat za parkowanie. Liderem rynku pozostaje SkyCash

Najwięcej za pomocą aplikacji mobilnych wydali na parkowanie w III kw. 2019 r. kierowcy z Warszawy

11,048 mln zł. Tyle wydano na postój w płatnych strefach parkowania w największych miastach Polski za pomocą aplikacji mobilnych w III kw. 2019 r. To nieznaczny wzrost w porównaniu z II kw. tego roku, gdy wartość mobilnych wydatków na parkowanie wyniosła bez mała 10,9 mln zł i najwyższy kwartalny wynik od I kw. 2017 r., od kiedy cashless.pl zbiera dane na ten temat.

Tradycyjnie miastem, w którym za pomocą smartfonów za postój płaci się najwięcej, jest Warszawa. Tu kwartalne wydatki na ten cel przekroczyły w minionym okresie 4,8 mln zł. Drugi pod tym względem jest Kraków, gdzie wartość mobilnych opłat za parkowanie wyniosła w III kw. 2019 r. prawie 2,6 mln zł.

Przeczytajcie także: Zmiany w aplikacji Santandera

Warto przypomnieć, że w obu miastach trwają aktualnie postępowania, których celem jest wybór operatorów płatności mobilnych na najbliższy rok. Wiele wskazuje na to, że w Krakowie, który ostatnio zdecydował się rozszerzyć listę operatorów o ePark i mPay, w przyszłym roku będzie można płacić za parkowanie pięcioma aplikacjami. Oprócz tych wymienionych, także za pomocą moBiLET, Pango i SkyCash. Natomiast w Warszawie jest szansa, by wreszcie kierowcy dostali możliwość płacenia za postój więcej niż jedną aplikacją. Wyłączność na obsługę stołecznej strefy ma stracić SkyCash.

Jeżeli chodzi o popularność aplikacji mobilnych do opłacania parkowania w centrach największych miast, to liderem pozostaje SkyCash. W minionym kwartale za pośrednictwem jego apki wniesiono opłaty o wartości prawie 9 mln zł. Na drugiej pozycji uplasowała się aplikacja moBiLET, z opłatami o wartości ponad 1,9 mln zł.

Pozostali operatorzy mają symboliczny udział w rynku, choć na uwagę zasługuje wzrost w przypadku jednego z nich, a więc mPay. W III kw. bieżącego roku użytkownicy tej aplikacji wnieśli w największych miastach opłaty za parkowanie na łączną kwotę ponad 84 tys. zł. To wciąż bardzo mało w porównaniu do liderów rynku, ale niemal dwa razy tyle co w II kw. bieżącego roku. Ciekaw jestem, czy mPay w kolejnych kwartałach utrzyma tę dynamikę, co w dającej się przewidzieć perspektywie pozwoliłoby mu zbliżyć się przynajmniej do moBiLET.

Przeczytajcie także: Szybko rośnie liczba użytkowników aplikacji bankowych

A na koniec kilka uwag dotyczących metodyki niniejszego raportu. Dane w nim przedstawione pochodzą od władz poszczególnych miast lub spółek zarządzających strefami płatnego parkowania. W przypadku Wrocławia tym razem nie udało mi się uzyskać aktualnych informacji, więc do wyliczeń przyjąłem te z II kw. 2019 r. Szczecin zaś tradycyjnie podał mi ogólną kwotę opłat wniesionych przez smartfony, bez podziału na operatorów. Obdzieliłem nią więc po równo lidera i wicelidera rynku. A poniżej szczegółowe dane o mobilnym parkowaniu w największych, polskich aglomeracjach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies