Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Bankowość mobilna zyskuje na znaczeniu. Liczba transakcji zlecanych np. przez aplikacje rośnie o 20 proc. kwartalnie

W ciągu III kw. użytkownicy bankowości mobilnej zlecili prawie 190 mln takich transakcji jak np. przelewy

Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez biura prasowe największych banków działających w Polsce wynika, że w minionym kwartalnie ich klienci zlecili przez aplikacje mobilne 189,9 mln różnych transakcji finansowych. Chodzi np. o przelewy czy płatności mobilne. To oznacza wzrost kwartał do kwartału o niemal 20 proc. W II kw. banki odnotowały 159,5 mln tego rodzaju operacji zleconych przez urządzenia mobilne.

Przeczytajcie także: Duże zmiany w płatnościach mobilnych w Krakowie

Najwięcej transakcji mobilnych realizują klienci PKO. Z danych tej instytucji wynika, że w okresie od lipca do września użytkownicy jej narzędzi mobilnych zrealizowali ponad 47 mln różnego rodzaju operacji finansowych. Na drugim miejscu pod tym względem znalazł się mBank, którego klienci wykonują kwartalnie ponad 35 mln transakcji mobilnych. Na kolejnych miejscach znajdują się ING, Millennium, Pekao i Santander.

Przeczytajcie także: Nowości w aplikacji mobilnej Pekao

Powyższe dane pokazują, że bankowość mobilna staje się kluczowym sposobem obsługi klientów w Polsce, choć zapewne większość transakcji wciąż zlecana jest za pośrednictwem internetowych serwisów bankowych. Z danych KIR-u wynika bowiem, że banki obsługują ok. 160 mln przelewów w systemie Elixir, ale miesięcznie. Poza tym wśród transakcji zlecanych przez bankowość mobilną znajdują się nie tylko przelewy, ale też płatności mobilne czy inne operacje finansowe, np. zakładanie lokat.


KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies