Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Provident skorzysta na otwartej bankowości. Dzięki usłudze firmy Blue Media zyska dostęp do danych kont klientów w bankach

Provident jest pierwszą instytucją zainteresowaną usługą firmy Blue Media, wykorzystującą przepisy o tzw. otwartej bankowości

Trójmiejska firma Blue Media poinformowała w dzisiejszym komunikacie prasowym o udostępnieniu usługi umożliwiającej weryfikację klientów za pomocą dostępu do danych o ich rachunkach bankowych. Usługa ta to zupełnie nowe na rynku rozwiązanie możliwe dzięki dyrektywie PSD II i wprowadzonym właśnie przepisom o tzw. otwartej bankowości. Blue Media jest jedną z trzech spółek niebankowych z Polski (obok Kontomatik i PayU), która dostała od Komisji Nadzoru Finansowego zezwolenie na świadczenie tego typu usług, zwanych AIS (Account Information Service).

Przeczytajcie także: Autopay nie tylko na komórkach

Z komunikatu Blue Media wynika, że pierwszą instytucją z Polski, która skorzysta z oferowanego przez nią rozwiązania będzie jeden z liderów polskiego rynku pożyczkowego – Provident. Dzięki usłudze będzie mógł w prosty sposób zweryfikować nowych klientów i ocenić ich wiarygodność, co pozwoli skrócić czas rozpatrywania wniosków kredytowych. Oczywiście dostęp do informacji o rachunkach będzie się odbywał za zgodą ich właścicieli.

Przeczytajcie także: Rozwiązanie podobne do Autopay działa już w sklepach

Natomiast Blue Media liczy, że swoim nowym rozwiązaniem zainteresuje nie tylko branżę finansową, ale także polskie i zagraniczne firmy telekomunikacyjne czy energetyczne. Marek Popielarczyk, odpowiedzialny w sopockiej spółce za rozwój usług związanych z zarządzaniem ryzykiem, wyjaśnia, że zdalny dostęp do danych z rachunków bankowych może z znacznym stopniu przyspieszyć niektóre procesy. – Pozytywna historia rachunku może być również sygnałem dla usługodawcy, np. firmy telekomunikacyjnej, że klient jest wiarygodny, i warto zaproponować mu lepszą ofertę, lub np. smartfon w niższej cenie – uważa przedstawiciel Blue Media.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies