Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowy terminal do urządzeń automatycznych. Ma dotykowy ekran i może być obsługiwany przez osoby niewidome

Mowa o urządzeniu Valina wprowadzonym właśnie na rynek przez firmę Six Payment

Z dzisiejszego komunikatu prasowego wynika, że na polskim rynku właśnie zadebiutował nowy terminal płatniczy o nazwie Valina, przeznaczony do instalacji w urządzeniach automatycznych, takich jak maszyny z przekąskami, biletomaty czy parkomaty. Terminal charakteryzuje się tym, że posiada dotykowy ekran, działa w oparciu o system Android, co stwarza możliwość instalacji na nim dodatkowych aplikacji oraz umożliwia autoryzację transakcji kodem PIN.

Przeczytajcie także: Branża odpowiada na skargę do RPO w sprawie terminali

Komunikat prasowy firm Worldline oraz SIX Payment Services, które wprowadzają urządzenie na polski rynek, głosi, że Valina jako pierwszy samoobsługowy terminal w historii uzyskał certyfikat PayCert, potwierdzający bezpieczeństwo operacji płatniczej, także w przypadku wpisywania PIN-u na ekranie dotykowym. Tym samym terminal spełnia też wymogi tzw. silnego uwierzytelnienia, które zakłada konieczność autoryzacji kodem PIN także wybranych transakcji zbliżeniowych na kwoty poniżej 50 zł.

Dystrybutorzy nowego terminala deklarują, że urządzenie może być bez problemu obsługiwane przez osoby niewidome i niedowidzące. Dzięki wdrożeniu funkcji głosowej, możliwości zwiększenia kontrastu oraz zastosowaniu tłoczonych dotykowych identyfikatorów replikujących standardowy układ klawiatury, osoba niewidoma bądź niedowidząca jest w stanie swobodnie zlokalizować odpowiednie numery na ekranie terminala oraz wprowadzić poprawnie i bezpiecznie kod PIN.

Przeczytajcie także: Jest problem z terminalami. Do RPO trafiła skarga

Tymczasem dostosowanie nowoczesnych terminali płatniczych do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym przede wszystkim niewidomych, staje się poważnym problemem. Coraz więcej urządzeń dysponuje wyłącznie ekranem dotykowym, który bez dodatkowych funkcji, jest bezużyteczny dla osób niewidomych lub stwarza ryzyko utraty pieniędzy. Więcej na temat tego problemu możecie przeczytać tutaj.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies