Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
ING na stałe rezygnuje z opłaty za kartę Mastercard w telefonie

Wcześniej ING planował wprowadzenie za ten produkt opłaty w wysokości 7 zł miesięcznie

Dobra wiadomość dla klientów ING, korzystających z technologii HCE i płacących smartfonem zbliżeniowo przy pomocy karty Mastercard w telefonie. Bank poinformował właśnie klientów, że zdecydował na stałe zwolnić klientów z opłaty za korzystanie z tego produktu. Używanie karty dotychczas było bezpłatne w ramach promocji a od 29 grudnia bieżącego roku miała pojawić się opłata w wysokości 7 zł miesięcznie.

Przeczytajcie także: Twisto wprowadziło kartę i aplikację mobilną

Mastercard w telefonie to, jak wspomniałem, karta służąca do mobilnych płatności zbliżeniowych HCE. Aby z nich korzystać należy zainstalować i aktywować aplikację mobilną własnego banku oraz pobrać mobilną kartę. Coraz więcej banków rezygnuje jednak z tego rozwiązania na rzecz konkurencyjnych płatności Google Pay. Płatności mobilne HCE dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android. Na telefonach z iOS dostępne są wyłącznie płatności Apple Pay.

Przeczytajcie także: PKO składa doniesienie do prokuratury na ekologów

ING Bank Śląski należy do kilku banków na rynku, które oprócz HCE oferują także płatności Apple Pay i Google Pay. Na korzyść płatności HCE przemawia fakt, że aby z tego rozwiązania korzystać nie trzeba instalować oddzielnej aplikacji Google Pay choć są banki, które z tym problemem sobie radzą. Na przykład BNP Paribas czy mBank pozwalają dodać kartę do Google Pay bezpośrednio w swoich aplikacjach. Ponadto płacąc HCE nie dzielicie się danymi transakcyjnymi z firmą Google. Google Pay oferuje jednak przyjemniejsze doświadczenie podczas płatności w porównaniu z HCE od ING. Przejawia się to np. w wyświetlaniu karty na ekranie smartfona, jako potwierdzenia udanej transakcji.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies