Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
ING na stałe rezygnuje z opłaty za kartę Mastercard w telefonie

Wcześniej ING planował wprowadzenie za ten produkt opłaty w wysokości 7 zł miesięcznie

Dobra wiadomość dla klientów ING, korzystających z technologii HCE i płacących smartfonem zbliżeniowo przy pomocy karty Mastercard w telefonie. Bank poinformował właśnie klientów, że zdecydował na stałe zwolnić klientów z opłaty za korzystanie z tego produktu. Używanie karty dotychczas było bezpłatne w ramach promocji a od 29 grudnia bieżącego roku miała pojawić się opłata w wysokości 7 zł miesięcznie.

Przeczytajcie także: Twisto wprowadziło kartę i aplikację mobilną

Mastercard w telefonie to, jak wspomniałem, karta służąca do mobilnych płatności zbliżeniowych HCE. Aby z nich korzystać należy zainstalować i aktywować aplikację mobilną własnego banku oraz pobrać mobilną kartę. Coraz więcej banków rezygnuje jednak z tego rozwiązania na rzecz konkurencyjnych płatności Google Pay. Płatności mobilne HCE dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android. Na telefonach z iOS dostępne są wyłącznie płatności Apple Pay.

Przeczytajcie także: PKO składa doniesienie do prokuratury na ekologów

ING Bank Śląski należy do kilku banków na rynku, które oprócz HCE oferują także płatności Apple Pay i Google Pay. Na korzyść płatności HCE przemawia fakt, że aby z tego rozwiązania korzystać nie trzeba instalować oddzielnej aplikacji Google Pay choć są banki, które z tym problemem sobie radzą. Na przykład BNP Paribas czy mBank pozwalają dodać kartę do Google Pay bezpośrednio w swoich aplikacjach. Ponadto płacąc HCE nie dzielicie się danymi transakcyjnymi z firmą Google. Google Pay oferuje jednak przyjemniejsze doświadczenie podczas płatności w porównaniu z HCE od ING. Przejawia się to np. w wyświetlaniu karty na ekranie smartfona, jako potwierdzenia udanej transakcji.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies