Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Elavon dostosowuje się do PSD II. Wdraża system antyfraudowy wykorzystujący analizę behawioralną

Nowa usługa została udostępniona dzięki współpracy z firmą Featurespace

Biuro prasowe Elavonu poinformowało w dzisiejszym komunikacie o nawiązaniu współpracy z brytyjską spółką Featurespace. Firma ta opracowała rozwiązanie wykorzystujące analizę behawioralną, które pomaga w skutecznym wykrywaniu oszustw finansowych. Elavon użyje go, by ułatwić płatności za zakupy internetowe.

Przeczytajcie także: Nowe terminale wkrótce w ofercie Elavonu

Jak głosi komunikat prasowy Elavonu, platforma ARIC opracowana przez Featurespace umożliwia wykrywanie oszustw w czasie rzeczywistym. Jej zastosowanie pozwoli Elavonowi spełnić wymogi dyrektywy PSD II dotyczące tzw. silnego uwierzytelnienia. Przypomnę, że przepisy te wymagają autoryzacji wybranych płatności elektronicznych przynajmniej dwiema różnymi metodami. Silnemu uwierzytelnieniu powinny np. podlegać wszystkie transakcje o wartości pow. 30 euro realizowane online. Chyba że centrum autoryzacyjne zwolni daną transakcję z obowiązku dodatkowego potwierdzania.

Tymczasem z raportu Elavonu "Pocket Shoppers: eCommerce on the Move" wynika, że dwie trzecie konsumentów rezygnuje z zakupów w internecie, jeśli proces ten jest zbyt trudny. Nieumiejętne wprowadzenie silnego uwierzytelnienia finalnie może więc doprowadzić do zwiększenia liczby tzw. "porzuconych koszyków". Dzięki zastosowaniu rozwiązania firmy Featurespace Elavon ma możliwość wykrywania nadużyć finansowych w czasie rzeczywistym, co przekłada się na redukcję liczby transakcji podlegających silnemu uwierzytelnieniu.

Przeczytajcie także: Elavon uruchamia nowy portal dla klientów

Platforma ARIC do monitorowania transakcji wykorzystuje nowoczesne technologie (machine learning), które w czasie rzeczywistym pozwalają tworzyć indywidualne profile zachowań dla posiadaczy kart i sprzedawców. Dzięki temu system umożliwia wykrywanie anomalii i zapobiega oszustwom finansowym we wszystkich metodach i kanałach płatności.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies