Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Logowanie do Profilu Zaufanego nie tylko przez bank, ale i telekom. Resort cyfryzacji podpisał porozumienie z T-Mobile

Klienci T-Mobile będą pierwszymi, którzy do Profilu Zaufanego zalogują się przy pomocy usługi mobile connect

Szef Ministerstwa Cyfryzacji Marek Zgórski i prezes T-Mobile Polska Andreas Maierhofer podpisali dziś porozumienie na temat wykorzystania technologii mobile connect tej firmy w Profilu Zaufanym. – Przystępujemy do testów tego nowoczesnego rozwiązania. Mam nadzieję, że to doprowadzi do tego, że wszyscy użytkownicy Profilu Zaufanego będą mogli z niego korzystać – powiedział Marek Zagórski.

Przeczytajcie także: T-Mobile uruchomiło mobile connect

Mobile connect to rozwiązanie pozwalające potwierdzić tożsamość użytkownika podczas korzystania z różnych usług cyfrowych. T-Mobile chwaliło się swego czasu, że jest pierwszym telekomem w Polsce, który wdrożył tę innowację. Serwis cashless.pl informował o tym tutaj. Jak ona działa w praktyce, można sprawdzić np. w serwisie "granie na czekanie" obsługiwanym przez T-Mobile.

Aby zalogować się do niego, zamiast podawania hasła wystarczy wybrać opcję "zaloguj z Mobile Connect", a w miejscu loginu wpisać swój numer telefonu i potwierdzić to widocznym na stronie przyciskiem. Na telefonie użytkownika wyświetlony zostanie komunikat push, za pomocą którego należy potwierdzić chęć logowania. Chwilę później następuje automatyczne odświeżenie strony i przejście do serwisu.

Przeczytajcie także: Pięć nowych smartwatchy do Garmin Pay

Jak czytam w dzisiejszym komunikacie prasowym MC, technologia mobile connect będzie służyć nie tylko do logowania do Profilu Zaufanego, ale wykorzystywana będzie także jako drugi czynnik uwierzytelniający podczas podpisywania dokumentów generowanych za pomocą Profilu Zaufanego. Testy mają rozpocząć się za kilka tygodni. Natomiast wdrożenie dla wszystkich zainteresowanych przewidziane jest na lipiec przyszłego roku. Do testów wkrótce mają dołączyć inni operatorzy telekomunikacyjni.

Profil Zaufany to narzędzie do potwierdzania tożsamości podczas korzystania z usług cyfrowych oferowanych przez administrację publiczną. Obecnie najpopularniejszym zdaje się sposobem logowania do tego narzędzia jest korzystanie z loginów i haseł do bankowości elektronicznej. Usługę taką oferuje dziewięć banków, w tym m.in. PKO, Millennium, ING, Santander i mBank.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies