Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Banki mają ponad 12 mln klientów mobilnych i prawie 5 mln mobile only. Nowe dane z polskiego rynku za II kw. 2019 r.

Większość instytucji systematycznie powiększa grupę klientów logujących się na rachunki przez smartfony lub tablety

Z danych udostępnionych przez biura prasowe największych banków w Polsce wynika, że na koniec czerwca bieżącego roku miały one ok. 12,1 mln klientów aktywnie korzystających (przynajmniej jedno logowanie w miesiącu) z ich usług na urządzeniach mobilnych. To ponad pół miliona więcej niż w I kw. bieżącego roku. Instytucje raportują też, że ok. 4,9 mln użytkowników rachunków zarządza nimi wyłącznie przez smartfony i tablety, a więc nie loguje się na konta za pomocą komputerów stacjonarnych. To o ponad 600 tys. więcej niż w I kw. 2019 r.

Przeczytajcie także: To prawdziwa eksplozja płatności mobilnych

Bankiem, który chwali się posiadaniem największej liczby klientów mobilnych, jest PKO BP. W II kw. bieżącego roku miał ich ponad 3 mln, a więc o ponad 100 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Na drugim miejscu w tym zestawieniu uplasował się mBank, który miał ponad 2,1 mln mobilnych klientów – również 100 tys. więcej niż w I kw. 2019 r. Dalej uplasowały się ING, Santander, Pekao i Millennium – wszystkie z więcej niż milionem klientów zarządzających rachunkami z urządzeń mobilnych.

Przeczytajcie także: Visa wycofa usługę Visa Checkout

W kategorii mobile only również prowadzi PKO BP. Klientów takich bank ten miał w ubiegłym kwartale bez mała 1,4 mln. Interesujące jest, że w tym zestawieniu na drugim miejscu jest ING (ponad 900 tys. klientów mobile only), trzeci Millennium (671 tys. klientów) a dopiero na czwartym miejscu jest mBank, który podaje, że miał w II kw. 2019 r. ponad 640 tys. klientów bankujących wyłącznie przez smartfony i tablety. Większość banków systematycznie powiększa grono zarówno klientów mobilnych jak i takich, którzy nie potrzebują już logowania na konto przez komputer. Poniżej szczegółowe dane.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies