Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Uwaga klienci Pekao. Jutro możecie stracić kontrolę nad kontem. Bank wycofuje stare metody autoryzacji transakcji

Jutro klienci Pekao, którzy korzystają z kart kodów jednorazowych, aplikacji PekaoToken i tokena sprzętowego stracą możliwość wykonywania operacji na swoich rachunkach

Bank Pekao przypomina swoim klientom, że 14 sierpnia, a więc już jutro, wycofuje stare metody autoryzacji transakcji. Chodzi o papierowe listy kodów jednorazowych, aplikację PekaoToken oraz token sprzętowy. Działanie ma związek ze zbliżającym się wielkimi krokami dniem wejścia w życie przepisów o tzw. silnym uwierzytelnieniu. Większość starych metod autoryzacji nie spełnia wymogów nowych regulacji.

Przeczytajcie także: Eksplozja płatności mobilnych

Pekao pisze więc, że od jutra jedynymi dostępnymi w banku metodami autoryzacji transakcji będą hasła jednorazowe wysyłane za pomocą wiadomości SMS lub mobilna autoryzacja w aplikacji PeoPay. Warto przy tym zaznaczyć, że hasła SMS są dla części klientów Pekao płatne. Każda wiadomość z kodem kosztuje 20 groszy. Opłata nie dotyczy jedynie posiadaczy rachunków: Konto Świat Premium, Eurokonto Premium Plus, Eurokonto Prestiżowe, Eurokonto Srebrne (do 10 szt. SMS-ów), Eurokonto MAX, Eurokonto Złote, Eurokonto Private Banking.

Silne uwierzytelnienie to rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo. Zakłada, że wybrane operacje zlecane w internetowym serwisie transakcyjnym czy realizowane kartą powinny być potwierdzane przynajmniej dwiema różnymi metodami autoryzacji, a więc np. loginem i hasłem a także hasłem jednorazowym czy smartfonem (mobilna autoryzacja). Przepisy o silnym uwierzytelnieniu wchodzą w życie we wrześniu i obejmą nie tylko transakcje finansowe, ale niekiedy także samo logowanie na rachunek.

Przeczytajcie także: W mBanku nie założycie konta przez aplikację mobilną

Wracając zaś do klientów Pekao. Jeżeli korzystają jeszcze ze starych metod autoryzacji, to jutro po zalogowaniu na rachunek stracą możliwość wykonywania jakichkolwiek operacji oraz dostęp do funkcji serwisu za wyjątkiem zmiany metody autoryzacji. Zobaczą komunikat oraz link, który pozwoli na przekierowanie do sekcji umożliwiającej zmianę sposobu autoryzacji. Klienci posiadający karty kodów jednorazowych z wykorzystanymi wszystkimi kodami, aby korzystać dalej z bankowości elektronicznej, będę musieli udać się do oddziału Pekao, gdzie zmienią metodę potwierdzania transakcji.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies