Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mBank przygotowuje klientów na wrzesień. Wycofa stronę light, wprowadzi nową aplikację, zmieni sposób logowania

Wrześniowe zmiany to efekt wejścia w życie przepisów dyrektywy PSD II. Nowości jest tak dużo, że mBank już teraz uczy klientów, jak z nich korzystać

mBank opublikował na swojej stronie internetowej poradnik na temat zmian, jakie czekają na klientów w korzystaniu z jego usług już 14 września. Wszystko oczywiście za sprawą nowych obowiązków wprowadzanych tego dnia przepisami dyrektywy PSD II. Nowości z tym związanych będzie sporo i będą one wymagały zmiany często wieloletnich nawyków w korzystaniu z karty czy rachunku internetowego. Edukacja jest więc jak najbardziej wskazana.

Z poradnika mBanku wynika zatem, że od 14 września inaczej niż dotychczas będzie wyglądał proces logowania na konto przez internet. Dotychczas wystarczało podać login i hasło. W najbliższej przyszłości będzie też wymagane potwierdzenie tego hasłem jednorazowym z SMS-a albo w mobilnej autoryzacji. Każdorazowej dodatkowej autoryzacji będzie można uniknąć dodając swoje urządzenie do zaufanych.

Przeczytajcie także: mBank i Santander bliżej otwartej bankowości

Aby to zrobić, wystarczy kliknąć w komunikat wygenerowany przez bank w momencie, gdy zalogujecie się na rachunek z nowego urządzenia. mBank zastrzega jednak, że nawet gdy będziecie logować się na komputerze dodanym do urządzeń zaufanych, raz na jakiś czas może Was prosić o dodatkową autoryzację.

Wraz z wprowadzeniem nowych zasad logowania mBank udostępni nową wersję aplikacji mobilnej – mBank Token. Będzie ona służyła wyłącznie do potwierdzania transakcji zlecanych w internetowym serwisie transakcyjnym. Nie znajdziecie tam więc innych funkcji znanych z bankowości mobilnej. Apka wkrótce będzie do ściągnięcia z marketów App Store i Google Play. Jednocześnie mBank umożliwi korzystanie z mobilnej autoryzacji na więcej niż jednym urządzeniu. Będzie więc można na przykład na jednym smartfonie korzystać z pełnej wersji aplikacji z mobilną autoryzacją a na drugim – z mBank Tokena.

Zmieni się także sposób łączenia aplikacji zainstalowanej na nowym urządzeniu z rachunkiem. W trakcie tego procesu mBank może wymagać na przykład podania kodu PIN do ostatnio zainstalowanej aplikacji, hasła do internetowego serwisu transakcyjnego albo wybranych cyfr z numeru karty płatniczej.

Przeczytajcie także: Od września zmiana sposobu logowania na rachunek

14 września mBank wycofuje z użytku papierowe listy haseł jednorazowych. Nie spełniają one bowiem wymogów bezpieczeństwa wprowadzanych przez PSD II. Jeżeli jeszcze korzystacie z takich list, to nie będziecie mogli nie tylko autoryzować przelewów, ale i zalogować się na konto przez internet. Ponadto autoryzację poprzez hasła SMS będzie można aktywować tylko podczas osobistej wizyty w oddziale banku.

mBank wycofa też lekką wersję serwisu transakcyjnego, czyli system przeznaczony do korzystania w przeglądarce na smartfonie – jest on dostępny pod adresem m.mbank.pl. Instytucja zachęca wszystkich korzystających z tego rozwiązania do wypróbowania aplikacji mobilnej, która oferuje o wiele więcej funkcji niż serwis light. 14 września wyłączona zostanie także autoryzacja zleceń telefonicznych poprzez hasło i odzew. Funkcja taka jest dziś dostępna dla klientów private bankingu mBanku.

Instytucja uprzedza wreszcie, że po 14 września może wymagać podania kodu PIN w trakcie płatności zbliżeniowej kartą, nawet gdy opiewa ona na kwotę mniejszą niż 50 zł. W zamierzeniach europejskich urzędników zmiana ta ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa transakcji bezgotówkowych. W polskich warunkach będzie jednak często budzić irytację. Krajowy rynek kart pod względem liczby fraudów płatniczych należy do najbezpieczniejszych na świecie.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies