Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blik ma być wart 500 mln zł. Wkrótce ma też trafić na Bliski Wschód

Umowa w sprawie przejęcia przez Mastercard udziałów w spółce zarządzającej Blikiem ma być podpisana jeszcze przed wakacjami

Z nieoficjalnych informacji do jakich dotarła Rzeczpospolita wynika, że wycena Blika po jakiej zdecydował się nabyć jego udziały Mastercard, to ok. 500 mln zł. Amerykański inwestor ma objąć w zarządzającej Blikiem spółce nowe udziały i stać się jednym z siedmiu właścicieli, na równi z sześcioma bankami, do których dziś należy Polski Standard Płatności. Chodzi o Alior, ING, mBank, Millennium, PKO i Santander.

Przeczytajcie także: Ukraińcy polubili Blika

Negocjacje w sprawie warunków umowy między bankami z Polski a Mastercardem mają być na ostatniej prostej. Wcześniej instytucje informowały, że kontrakt zostanie podpisany w I poł. bieżącego roku. Jeśli deklaracja ta ma zostać dotrzymana na finalizację projektu zostało tylko kilka tygodni. W jej wyniku na rachunkach sześciu instytucji z Polski pojawić się może po kilkadziesiąt milionów złotych.

Tymczasem miesięcznik Forbes pisze, że technologią, o którą oparty jest system Blik, zainteresowały się podmioty z Bliskiego Wschodu, a konkretnie ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Spółce PSP, za pośrednictwem firmy DXC Technology, miało udać się sprzedać licencję na system płatniczy do tego właśnie kraju.

Przeczytajcie także: Blik wprowadzi wkrótce przelewy na prośbę

Warto przypomnieć, że Blik nie jest pierwszym podmiotem z Polski, który próbuje sprzedawać technologię do krajów Zatoki Perskiej. W 2015 r. zrobił to już mPay. Wówczas nic z tego jednak nie wyszło. Trzeba też podkreślić, że rozwiązania, na podstawie których działa Blik, nie są unikalne ani polskie, bo kupione kilka lat temu za granicą. Największą wartością Blika jest sieć akceptacji oraz dostępność dla klientów, zbudowana dzięki współpracy dużych banków, na co dzień konkurujących ze sobą.

Źródło: Rzeczpospolita, Forbes

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies