Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowa opcja dostawy na Allegro

Do tej pory InPost i Allegro umożliwiały użytkownikom platformy zakupowej skorzystanie z dwóch form przesyłki – „Allegro Polecony InPost” oraz „Allegro Paczkomaty InPost”. Teraz będzie jeszcze jeden sposób

Obie firmy rozpoczęły współpracę strategiczną w zakresie sprzedaży online i dostarczania zakupów w listopadzie 2014 r. Deklarowały wówczas, że zarówno w kategorii listu poleconego jak i paczki, obie opcje dostawy będą najtańsze na rynku. Podane ceny wynosiły odpowiednio 3,94 zł i 7,99 zł. Klientom zagwarantowano też darmowy zwrot kupionego towaru. Teraz będzie można wybrać nową opcję „Allegro Kurier InPost”.

Przeczytajcie także: Pay by link nowej generacji w trzech kolejnych bankach

Po tym, jak w pierwszej połowie 2015 r. InPost ogłosił, że wchodzi także na rynek kurierski, kwestią czasu było uzupełnienie oferty Allegro-InPost skierowanej do kupujących w tym serwisie aukcyjnym.

- Decyzja o uruchomieniu usługi „Allegro Kurier InPost” to odpowiedź na bieżące potrzeby konsumentów, którzy oczekują szybkiej i wygodnej formy doręczenia zamówionego produktu - mówi Sebastian Anioł, prezes InPost. Jego zdaniem rosnącą popularność rozwiązań oferowanych przez jego firmę odzwierciedla obecność opcji „Allegro Polecony InPost” w ponad 3,2 mln ofert na platformie Allegro”.

Przeczytajcie takze: Tak wkrótce będziecie płacić kartą w internecie?

Allegro od ponad 15 lat działa jako operator internetowych platform zakupowych: Allegro.pl w Polsce, Aukro.ua na Ukrainie, oraz Aukro.cz w Czechach. Jest obecnie największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Według badania Megapanel/PBI w lipcu 2015 r. Allegro odwiedziło 14 milionów internautów.

W 2013 roku InPost obsłużył około 240 mln przesyłek, a w 2014 roku ok. 300 mln. Sieć paczkomatów InPostu w Polsce obejmuje już 1300 maszyn. Do końca roku ma ich być o 400 więcej. Operator obsługujący urządzenia planuje zakończyć instalację nowych do końca listopada, aby zdążyć przed szczytem sezonu, który dla firm kurierskich i pocztowych przypada na koniec roku.

Główny konkurent InPostu na rynku przesyłek czyli Poczta Polska podaje, że jeśli chodzi o usługi kurierskie, to w ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2015 roku wolumen tych realizowanych przez PP zwiększył się o ponad 50 proc., a usług dla branży e-commerce o 30 proc. w porównaniu z wynikami uzyskanymi w tym samym okresie 2014 roku. Daje jej to ok. 15 proc. udział w rynku KEP (Kurier-Ekspres-Paczka).

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies