Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Duży wzrost klientów zmieniających bank przez Ognivo. W Credit Agricole znowu promocja

W okresie od stycznia do marca za pomocą systemu KIR-u konto przeniosło ponad 10 tys. klientów

KIR podał dziś statystyki systemu Ognivo za I kw. bieżącego roku. Odnotowano znaczący wzrost liczby klientów korzystających z tego rozwiązania do zmiany banku. W okresie od stycznia do marca zdecydowało się na to prawie 10,7 tys. osób, podczas gdy w IV kw. 2018 r. było ich tylko 3,9 tys. a w I kw. ubiegłego roku – 7,4 tys.

Przeczytajcie także: Rośnie liczba zapytań o uśpione rachunki

W przeszłości większość osób korzystających z Ogniva do przenoszenia rachunków między bankami zostawało klientami Credit Agricole. Działo się tak m.in. ze względu na częste promocje oferowane przez tę instytucję, a polegające na wypłacie finansowej nagrody w zamian za przeniesienie rachunku z wykorzystaniem Ogniva. Bywało, że nawet 80 proc. osób korzystających z systemu KIR-u przenosiło się do Credit Agricole.

Jak informuje biuro prasowe tej instytucji w I kw. br. 71 proc. klientów korzystających z Ogniva do zmiany konta zdecydowało się przenieść rachunek do wrocławskiego banku. Promocja Credit Agricole mogła już mieć wpływ na poprawę statystyk Ogniva. Ruszyła w marcu i potrwa do lipca. Za przeniesienie rachunku bank wypłaca 300 zł. Z danych KIR-u wynika, że w I kw. najlepszym miesiącem dla systemu był właśnie marzec, gdy za jego pomocą bank zmieniło 3,9 tys. osób.

Przeczytajcie także: Bankowcy pesymistycznie o swojej przyszłości

Aby skorzystać z Ogniva, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego. Za pośrednictwem systemu klienci mają możliwość wydania dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje nowy bank. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga udziału klienta.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies