Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Będzie trzeci Soft POS na polskim rynku? Nad projektem pracuje firma Payarto

Jej właściciele powołali do tego celu spółkę o nazwie Softpos

Z nieoficjalnych informacji wynika, że polski fintech Payarto zamierza stworzyć własne rozwiązanie typu Soft POS. Grzegorz Nowakowski, członek zarządu spółki, w odpowiedzi na moje pytanie w tej sprawie napisał, że niczego nie potwierdza, ani niczemu nie zaprzecza. Wiadomo natomiast, że w lutym w KRS została zarejestrowana nowa spółka o nazwie Softpos. Stoją za nią ludzie związani z Payarto.

Przeczytajcie także: First Data wprowadzi własny Soft POS

Z danych w KRS wynika, że w zarządzie Softpos znaleźli się Grzegorz Nowakowski a także Biser Jorgow (obecnie prezes Payarto) oraz Howard Poliński, prezes firmy P2 Invest. Wśród udziałowców spółki Softpos znaleźli się wszyscy wymienieni wyżej, przy czym Nowakowski i Jorgow dysponują udziałami zapewniającymi większość. Kapitał zakładowy Softpos jest na razie skromny i wynosi ok. 50 tys. zł.

Soft POS to aplikacja mobilna do zainstalowania na smartfonach, która umożliwia przyjmowanie płatności bezgotówkowych. Na polskim rynku już działa bądź jest sprzedawanych kilka rozwiązań tego typu. Na przykład firma Tpay oferuje aplikację Fastpass, która pozwala na akceptację płatności Blikiem. Ale apka ta ze względu na ograniczoną funkcjonalność nie cieszy się spektakularną popularnością. O wiele więcej emocji wzbudzają za to rozwiązania umożliwiające przyjmowanie płatności zbliżeniowo.

Przeczytajcie także: Płatności Fitbit Pay dostępne dla klientów Revoluta

Aby taki zbliżeniowy Soft POS mógł działać, musi być zainstalowany na smartfonie dysponującym komunikacją bezstykową NFC. Ponadto zgodnie z obowiązującymi regulacjami przy pomocy Soft POS-a można przyjmować płatności do kwoty, która nie wymaga autoryzacji PIN-em (w Polsce to obecnie 50 zł). Przepisy nie pozwalają bowiem na wprowadzanie PIN-u na smartfonie sprzedawcy (tzw. PIN on glass). Pewną wariacją Soft POS-a jest rozwiązanie wyposażone w szyfrującą przystawkę, do której zbliża się kartę. Wówczas można zastosować PIN on glass.

Polski rynek jest jednym z pierwszych na świecie, na którym zbliżeniowe Soft POS-y są rozwijane. Testy takiego projektu już w ubiegłym roku rozpoczęły Polskie ePłatności. Spółka wykorzystuje do tego celu oprogramowanie kanadyjskiego fintechu Mobeewave. Z kolei parę tygodni temu wprowadzenie własnego rozwiązania w tym segmencie zapowiedziała firma First Data Polska, która współpracuje w tym obszarze z Samsungiem oraz tureckim Cardtekiem.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies