Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ważny kwartał dla płatności internetowych w Polsce. Liczba transakcji Blikiem przewyższyła liczbę transakcji kartami

IV kw. ubiegłego roku był pierwszym, gdy w internecie częściej płaciliście Blikiem niż kartami bankowymi

Narodowy Bank Polski opublikował statystyki dotyczące rynku kart w Polsce w IV kw. ubiegłego roku. Szczegółowo pisałem o nich dziś rano. Tekst na temat liczby kart możecie znaleźć tutaj, bankomatów – tutaj, a terminali płatniczych – tutaj. Teraz natomiast chciałbym zwrócić Waszą uwagę na pewną znamienną liczbę, która świadczy o skali sukcesu Blika w środowisku e-commerce.

Przeczytajcie także: Nowy sposób na zarządzanie domowymi rachunkami

Jak podał NBP, w okresie od października do grudnia ubiegłego roku za pomocą kart płaciliście w internecie 24,1 mln razy. To spory wzrost w stosunku do III kw. 2018 r., gdy takich transakcji było 19 mln. O wiele szybciej jednak wzrosła w tym samym czasie liczba transakcji Blikiem w sklepach online. Kilka tygodni temu spółka zarządzająca tym systemem podała, że w IV kw. liczba płatności Blikiem w internecie przekroczyła 25 mln, po wzroście z 17,5 mln w III kw. 2018 r. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii polskiego rynku Blik wygrał z kartami w sklepach internetowych.

Blik to system płatności mobilnych oferowany przez kilkanaście działających na polskim rynku banków. Płatności w internecie to najczęściej wykorzystywana funkcja tego rozwiązania. Transakcje online stanowią ok. 75 proc. wszystkich operacji wykonywanych przez użytkowników Blika. W całym ubiegłym roku wykonali ich prawie 100 mln, a ich wartość osiągnęła ok. 12 mld zł.

Przeczytajcie także: Banki SGB wdrożą Blika

Sukces polskiego systemu prawdopodobnie zadecydował o tym, że w zarządzającą nim spółkę zdecydował się zainwestować Mastercard. Finalizacja tej transakcji spodziewana jest jeszcze w tym roku. Tymczasem zarówno Blik jak i Mastercard będą partnerami zbliżającego się wydarzenia Impact’19, które w dniach 21-22 maja bieżącego roku odbędzie się w Krakowie. Wśród potwierdzonych mówców znaleźli się m.in.: Bartosz Ciołkowski z Mastercard, Szymon Wałach z PKO Banku Polskiego czy Maciej Biniek z Allegro. Serwis Cashless jest partnerem medialnym tego wydarzenia. Agendę oraz formularz rejestracyjny znajdziecie tutaj. Zapraszam.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies