Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zmiany na rynku płatności mobilnych za bilety. CallPay znika, Jakdojade i mPay zwiększają dostępność

Za pomocą Jakdojade od niedawna można kupować bilety w Lublinie. mPay wystartował w Nowym Targu i Oświęcimiu

Dużo ostatnio dzieje się na rynku aplikacji mobilnych umożliwiających opłacanie przejazdów komunikacją miejską. Ostatnio pisałem, że ze sceny schodzi CallPay. Już od jakiegoś czasu aplikacja znikała z wybranych miast, w których w przeszłości można było za jej pomocą kupować bilety. Jej operator poinformował, że apka ostatecznie zakończy żywot w styczniu bieżącego roku. Więcej na ten temat tutaj.

Przeczytajcie także: Aplikacja CallPay zniknie z rynku

Tymczasem coraz bardziej w obszarze płatności za bilety miejskie zaczyna rozpychać się Jakdojade. Apka, która służy przede wszystkim do planowania podróży, płatności za bilety rozwija od 2017 roku. Wówczas z opcji tej mogli korzystać jedynie mieszkańcy niewielkiego Leszna. Lista miast, w których płaci się za przejazd komunikacją miejską poprzez Jakdojade, szybko zaczęła się jednak wydłużać. Wkrótce pojawiły się na niej Łódź, Warszawa, Trójmiasto, Poznań i Śląsk. A od paru tygodni znajduje się na niej także Lublin.

Przeczytajcie także: Sprzedaż biletów miejskich przez aplikacje w III kw. 2018 r.

Dostępność biletów miejskich rozszerza również mPay. Ostatnio z usługi tej zaczęli korzystać mieszkańcy Nowego Targu czy Oświęcimia. Jednak liderami w tym obszarze pozostają moBiLET i SkyCash. Widać to także po statystykach sprzedaży. Z najnowszego raportu Cashless na temat mobilnej sprzedaży biletów w największych miastach w kraju wynika, że za pośrednictwem SkyCash kupiliście w III kw. 2018 r. bilety o wartości 8,2 mln zł a za pomocą moBiLET – 7,6 mln zł. Dla porównania przez Jakdojade sprzedano ich za 2,8 mln zł a przez mPay – za 800 tys. zł.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies